Seuratoiminnan kehittämistuki

Opetus- ja kulttuuriministeriön jakama seuratoiminnan kehittämistuki (seuratuki)  on tarkoitettu lasten ja nuorten liikuntaharrastuksen lisäämiseen sekä monipuolisen organisoidun liikunnan kehittämiseen urheilu- ja liikuntaseuratoiminnassa. Seuratukea voi hakea hankkeisiin, joiden tavoitteena on edistää matalan harrastuskynnyksen toimintaa lasten ja nuorten liikunnassa, kokeilla innovatiivisia toimintamalleja, lisätä toimintaan monipuolisuutta esimerkiksi uusien lajien kautta tai kehittää lajitoiminnan sisällä harrastustoimintaa. Seuratuen avulla voidaan myös vahvistaa toiminnan laatua ja yhteisöllisyyttä, sekä tukea vapaaehtoistyötä. Seuratuella voidaan ennaltaehkäistä liikuntaharrastuksen lopettamista pitämällä nuoret mukana toiminnassa urheilijoina, liikkujina ja seuratoimijoina.

Seuratukea voivat hakea liikuntaa ja/tai urheilua järjestävät, paikalliset rekisteröityneet yhdistykset. Tukea voi hakea työntekijän palkkaukseen tai toiminnan kehittämiseen. Lue lisää seuratuesta OKM:n verkkosivuilta.

Vuoden 2019 seuratuen haku alkaa 12.11.2018 ja päättyy 14.12.2018 klo 16.15. Seuratukea haetaan Suomisportin kautta. Hakulinkki päivittyy OKM:n sivuille haun alkasessa.

Seuratukea jaetaan 4,0 miljoona euroa, mikäli eduskunta hyväksyy vuoden 2019 talousarvion. Pienin haettava summa on 2 500 euroa ja suurin 15 000 euroa. Tukea voi hakea enintään kahdelle vuodelle.

Tukea seuratuen hakuun

Suunnistusseurojen seuratukihankkeita ja seurojen vinkkejä seuratuen hakuun

Lisätietoja ja seuratuen sparrausapua

Seuratoimintapäällikkö Katja Kyckling