Ohjaajat oppimassa

Suomen Suunnistusliitto järjestää  koulutusta suunnistusseurojen lasten ohjaajille, nuorten valmentajille sekä lasten ja nuorten suunnistusratojen laatijoille.

Ohjaajakoulutus

Nuori Suunta -ohjaajakoulutus tarjoaa mahdollisuuden omien ohjaustaitojen ja alle 12 -vuotiaiden lasten toiminnan kehittämiseen. Lähtökohtana on lasten ehdoilla toteutettu harrastus, jossa lapset ja nuoret oppivat ja viihtyvät. Koulutuksia järjestetään seurojen tilauksesta ja koulutukset ovat avoimia myös muiden seurojen ohjaajille.

Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa
(valmentajakoulutuksen taso 1)

Valmentajakoulutuksen taso 1 Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa on luonteva koulutus ohjaajakoulutuksen jälkeen. Koulutuksen kohderyhmä on seuran 11–17-vuotiaiden ryhmien valmentajat. Koulutuksia järjestetään seurojen tilauksesta ja koulutukset ovat avoimia myös muiden seurojen ohjaajille.

Lasten ja nuorten ratojen laatiminen -koulutus

Lasten ja nuorten ratojen laatiminen -koulutus on suunnattu seuraharjoitusten ja -kilpailujen, lasten sarjakilpailujen, aluekilpailujen ja kansallisten kilpailujen lasten ja nuorten ratojen laatijoille sekä henkilöille, jotka vastaavat kilpailuissa lapsille ja nuorille suunnatuista palveluista. Koulutuksessa pääosassa ovat lasten ja nuorten eri taitotasojen ratojen laatiminen. Koulutuksia toteutetaan suunnistusalueiden kanssa yhteistyössä keväisin. Koulutus on myös seurojen tilattavissa.

Tervetuloa ohjaajaksi -koulutus

Tervetuloa ohjaajaksi on Olympiakomitean starttikoulutus urheiluseurojen uusille ja aloitteleville, pääasiassa 6 – 11 -vuotiaiden lasten kanssa toimiville ohjaajille tai ohjaajaksi aikoville. Koulutuksen voi suorittaa Olympiakomitean verkkokoulutuksena tai hakeutumalla Liikunnan aluejärjestöjen järjestämiin yleisiin Tervetuloa ohjaajaksi -koulutuksiin.

Tervetuloa ohjaajaksi -verkkokoulutus (35min) sisältää seuraavat osiot:

• Perustietoa ohjauksesta
  • Ohjaamisen suunnittelu
  • Ohjaaminen
  • Oma kehittyminen
  • Tukimateriaalia ohjaajalle

Koulutus on maksuton.

Tutustu liikunnan aluejärjestöjen yhteiseen koulutuskalenteriin tai ota yhteyttä lähimpään aluejärjestöösi.

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail