Opi lisää aikuisten suunnistuskurssilla

Suunnistusseurat järjestävät keväisin suunnistuskursseja aikuisille. Kurssit ovat käynnistymässä Etelä-Suomessa, pohjoisen kurssit käynnistyvät hieman myöhemmin.

Kurssilla saat suunnistusteknisiä ohjeita, saat opastusta miten toimia kuntorasteilla ja tutustut suunnistusseuran aktiiveihin. Osalla kursseista on teemana ja tavoitteena Jukolan viestiin tai Venlojen viestiin osallistuminen.

Suunnistusliiton sivulle on koottu tietoa aikuisille suunnatuista kursseista. Voit myös kysyä kurssitarjontaa tai suunnistuksen opastusta suoraan lähialueen suunnistusseuralta.

Aloittelijalle on koottu tietopaketti lajista ja harrastuksen alkuvaiheessa tarvittavista välineistä osoitteeseen suunnistus.fi.

Ota käyttöön Rastilippu-palvelu

Rastilippu-palvelusta löydät kuntorastit Suomessa. Isoon osaan tapahtumia voit halutessasi tehdä ilmoittautumisen ja maksaa Rastilipussa. Ota käyttöön Rastilippu!

Rastilippu Facebookissa
Rastilippu Twitterissä

Lisää suunnistusmahdollisuuksia

MOBO-suunnistus on helppo  tapa lähteä ulos lauontoon. Lataa ilmainen sovellus älypuhelimeesi ja suunnista puhelimeen latautuvalla kartalla. MOBO-ratoja on Suomessa yli 200.

MOBO-ohjeet

Kiintorasteja pääsee myös kiertämään milloin haluaa. Kiintorastikartat ovat usein myynnissä esim. paikkakunnan liikuntatoimessa, kunnan palvelupisteessä tai paikallisessa urheiluliikkeessä.

Kiintorastien tietoja on koottu Suunnistusliiton sivulle. Lisää tietoa löydät paikallisen suunnistusseuran sivuilta.

Omaehtoiseen ”kuivaharjoitteluun” sopii Suunnistusliiton Jukola-koulun kurssimateriaali.

Kilpailuissa pääsee uusiin maastoihin

Kilpailujen maastoiksi varataan alueita, joilla ei ole muutamaan vuoteen järjestetty suunnistustapahtumia, kuten kuntorasteja. Kansallisten kilpailujen kalenteri löytyy IRMA-palvelusta. Kilpailuja on satoja ympäri Suomea. Seuran jäsenenä voit osallistua kilpasarjoihin, kun lunastat kilpailulisenssin.

Useimmissa kilpailuissa on myös kuntosarjat (avoimet sarjat), joihin voi kuka vaan osallistua. Ilmoittautuminen on yleensä paikan päällä tai Rastilippu-palvelussa.  Kuntosarjoista ja ratapituuksista kerrotaan kilpailukutsussa. Linkki kilpailukutsuun ja kilpailun muihin tietoihin löytyy IRMA-palvelusta.