Kultainen kompassi -cupin finaali

Kultainen kompassi -cup on 14-sarjan kilpailusarja, joka koostuu alueellisista osakilpailuista ja valtakunnallisesta finaalista. Cup juostiin ensimmäisen kerran vuonna 2009. Vuoden 2017 finaali oli Hämeenkyrössä Tampereen Pyrinnön järjestämänä. 2018 finaali oli Kirkkonummen Veikkolassa. Vuoden 2019 finaalin järjestäjä on jälleen Tampereen Pyrintö. Finaalijärjestäjät tarjoavat joukkueille leirinomaista ohjelmaa lauantaista alkaen, kun finaalikilpailu on sunnuntaina.

SSL julistaa haettavaksi vuoden 2020 ja 2021 Kultainen kompassi -cupin finaalin.

Finaali järjestetään lähtökohtaisesti syyskuussa sellaisena päivänä, jolloin ei ole suunnistuksen SM-kilpailuja.

Finaalissa aluejoukkueet kilpailevat 8-henkisin joukkuein paremmuudesta hajontaradoilla. Finaali toteutetaan yhteislähtökilpailuna hajontaradoille, joissa on neljä ratavaihtoehtoa tytöille ja neljä pojille (ohjeaika on 25–30 min). Kilpailun järjestäjä vastaa pistelaskusta annetun ohjeen mukaan. Sähköiseen kilpailuhakemukseen, joka tehdään IRMA:ssa, liitetään kilpailumaastoa ja -keskusta kuvaavat hyvälaatuiset kartat ja kuvat sekä ratojen alustava suunnitelma. Hakemukseen liitetään myös alustava suunnitelma viikonlopun leirin toteutuksesta.

Vuoden 2020 ja 2021 kilpailu ja finaaliviikonloppu

Vuoden 2020 Kultainen kompassi -cupin finaalia voi hakea joustavasti vaikka heti, kuitenkin mieluiten 5.5.2019 mennessä.

Vuoden 2020 Kultainen kompassi -cupin finaalin hakemukset tulee jättää 5.5.2019 mennessä.

Hakemus lähetetään IRMAssa liitteineen alueen käsittelyyn.

Mikäli hakee vuoden 2020 kilpailua ennen 5.5., tulee järjestäjän lähettää viesti alueen käsittelijälle, jotta hän tietää käsitellä hakemuksen. Alue lähettää hakemuksen IRMAssa lausuntoineen ja mahdollisine lisätietoineen Suunnistusliittoon. Ennen 5.5. käsittelyyn jätettävän hakemuksen lähettäjän tulee lähettää viesti tapahtumapäällikkö Petteri Palmille (petteri.palmi(a)suunnistuslitto.fi), että tällainen hakemus on jätetty IRMAssa.

Lisätietoja: Kultainen kompassi -cup: suunnistusliitto.fi/nuoriso/tapahtumat/kultainen-kompassi/ ja tapahtumapäällikkö Katri Lilja, p. 045 134 9466, katri.lilja(a)suunnistusliitto.fi