Kultainen kompassi -cupin finaali

Päivitetty 16.8.2019

Kultainen kompassi -cup on 14-sarjan kilpailusarja, joka koostuu alueellisista osakilpailuista ja valtakunnallisesta finaalista. Cup juostiin ensimmäisen kerran vuonna 2009. Vuoden 2017 finaali oli Hämeenkyrössä Tampereen Pyrinnön järjestämänä. 2018 finaali oli Kirkkonummen Veikkolassa. Vuoden 2019 finaalin järjestäjä on jälleen Tampereen Pyrintö. Finaalijärjestäjät tarjoavat joukkueille leirinomaista ohjelmaa lauantaista alkaen, kun finaalikilpailu on sunnuntaina.

SSL hakee järjestäjiä vuosien 2020 ja 2021 Kultainen kompassi -cupin finaalille.

Finaali järjestetään lähtökohtaisesti syyskuussa sellaisena päivänä, jolloin ei ole suunnistuksen SM-kilpailuja.

Finaalissa aluejoukkueet kilpailevat 8-henkisin joukkuein paremmuudesta hajontaradoilla. Finaali toteutetaan yhteislähtökilpailuna hajontaradoille, joissa on neljä ratavaihtoehtoa tytöille ja neljä pojille (ohjeaika on 25–30 min). Kilpailun järjestäjä vastaa pistelaskusta annetun ohjeen mukaan. Sähköiseen kilpailuhakemukseen, joka tehdään IRMA:ssa, liitetään kilpailumaastoa ja -keskusta kuvaavat hyvälaatuiset kartat ja kuvat sekä ratojen alustava suunnitelma. Hakemukseen liitetään myös alustava suunnitelma viikonlopun leirin toteutuksesta.

Hakija voi ennen hakemuksen tekemistä ottaa yhteyttä nuorisopäällikkö Timo Saariseen, jolloin viikonlopun sisältöä on mahdollista suunnitella yhteistyössä.

Vuoden 2020 ja 2021 kilpailu ja finaaliviikonloppu

Vuoden 2020 ja 2021 Kultainen kompassi -cupin finaalia voi hakea joustavasti vaikka heti. Haku on auki, kunnes järjestäjä löytyy.

Hakemus lähetetään IRMAssa liitteineen alueen käsittelyyn. Hakijan tulee samalla lähettää viesti Suunnistusliiton tapahtumapäällikkö Petteri Palmille (petteri.palmi(a)suunnistuslitto.fi), että tällainen hakemus on jätetty IRMAssa.

Lisätietoja: Kultainen kompassi -cup ja nuorisopäällikkö Timo Saarinen, p. 040 519 8699, timo.saarinen(a)suunnistusliitto.fi

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail