Lasten ja nuorten ratojen laatiminen koulutus 30.11.

Suunnistusliitto järjestää lasten ratojen laatijoille koulutuksia, jotta lapsille ja nuorille suunnatut harjoitukset ja kilpailut olisivat mahdollisimman tasalaatuista.

Lapsille ja nuorille järjestettyjen harjoitusten ja kilpailujen laatu  ja oikeanlainen taitotaso on harrastuksen jatkumisen kannalta hyvin tärkeää. Hyvin järjestetyt ja turvallisiksi koetut harjoitukset ja kilpailut synnyttävät positiivisia kokemuksia, innostavat oppimaan lisää ja jatkamaan harrastuksessa.

Seuraava lasten ja nuorten ratojen laatiminen koulutus järjestetään torstaina 30.11. klo 17-20.

Koulutukset on suunnattu seuraharjoitusten ja -kilpailujen, alueellisten Kompassi-tapahtumien, muiden aluekilpailujen ja kansallisten kilpailujen lasten ja nuorten ratojen laatijoille sekä henkilöille, jotka vastaavat kilpailuissa lapsille ja nuorille
suunnatuista palveluista. Toivomme, että myös kilpailun johto ja valvoja osallistuvat koulutukseen.

IRMA-palvelussa lisätään tähtimerkintä niille kilpailuille,
joissa lasten ratojen ratamestari on käynyt uuden lasten ja nuorten ratojen laatiminen -koulutuksen. Koulutus ja Tähtimerkin käyttöoikeus on voimassa viisi vuotta.

Koulutuksen sisältö

• lasten ja nuorten maailma, ratamestaritaitojen kehittäminen
• suunnistusratoja lapsille ja nuorille
• lasten radat – tekniset asiat
• kilpailun järjestelyt

Koulutuksen kesto on 3 tuntia. Koulutus sisältää ennakkotehtävän.

Seuraava lasten ratojen laatiminen koulutus järjestetään helmi-maaliskuulla.

Lue lisää: https://www.suunnistusliitto.fi/nuoriso/koulutus/lasten-ja-nuorten-ratojen-laatiminen-koulutus/