Suomen Suunnistusliitto hakee toimitusjohtajaa

Nykyisen toimitusjohtajan siirtyessä muihin tehtäviin, haemme lajiliittomme johtoon uutta ja aikaansaavaa toimitusjohtajaa. Toimitusjohtajan tehtävänä on johtaa Suunnistusliiton operatiivista toimintaa sekä kehittää lajin eri toimintoja hyvässä yhteistyössä eri sidosryhmien kanssa.

Toimitusjohtajalta edellytetään kykyä toimia laaja-alaisesti urheilujärjestötoiminnassa. Tehtävässä vaaditaan tuloksellisuutta, yhteistyökykyä sekä viestinnän ja markkinoinnin osaamista. Arvostamme urheilujärjestötoiminnan tuntemusta sekä kokemusta asiantuntijaorganisaatioiden johtotehtävistä. Tehtävän menestyksellinen hoitaminen edellyttää myös hyvää englannin kielen taitoa ja kykyä toimia kansainvälisessä suunnistusyhteisössä.

Hakemukset palkkatoivomuksineen sähköpostilla 31.10.2011 mennessä osoitteeseen: mika.kulmala(a)suunnistusliitto.fi. Sähköpostiviestin otsikkoon tunnus ”toimitusjohtaja”.

Tiedusteluihin vastaavat Suunnistusliiton hallituksen puheenjohtaja Kirre Palmi, 044 3442808 ja toimitusjohtaja Mika Kulmala, 040 576 1001.

Suomen Suunnistusliitto ry:n tehtävänä on tukea suunnistusseurojen edellytyksiä tarjota laadukasta kilpailu-, nuoriso- ja harrastesuunnistustoimintaa. Lisäksi Suunnistusliitto valvoo suunnistajien etuja, luo edellytyksiä suunnistuksen suosion kasvulle sekä huolehtii lajin sisäisestä ja ulkoisesta viestinnästä. Suunnistusliitto kehittää suunnistusta suunnistajien, seurojen, alueiden ja sidosryhmien tarpeet sekä toimintaympäristön muutokset huomioiden.
Suunnistusta harrastaa Suomessa säännöllisesti noin 50 000 aikuista ja 15 000 lasta ja nuorta. Suunnistusliittoon kuuluu 374 jäsenseuraa. Suunnistuksen lajeja ovat suunnistus, hiihto-, pyörä- ja tarkkuussuunnistus.
Suunnistusliitossa työskentelee vakituisesti 17 henkilöä. Suunnistusliiton vuosibudjetti on noin 2,5 miljoonaa euroa. Suunnistusliiton toimisto on SLU-talossa Helsingin Pasilassa.