Nuorille

Suomen Suunnistusliitto kannustaa nuoria osallistumaan suunnistustoimintaan lajin harrastajina, järjestäjinä tai vaikuttajina. Nuorilla voi olla monenlaisia rooleja seuroissa, alueilla tai liiton luottamusryhmässä.

Nuorten harrastesuunnistus

Harrasta suunnistusta omalla tavallasi. Erilaisia harrastustapoja ovat mm.
–    harjoitukset ja kokoontumiset, esim. suunnistusharjoitus ja sen jälkeen saunomista,
–    yhdessä sovittu kokoontuminen kuntorasteille,
–    ohjaaminen seurassa,
–    nuorten omat tapahtumat ja matkat – esim. reissu keilaamaan, elokuviin tai kivoihin suunnistustapahtumiin.

Haluatko kilpailla tavoitteellisesti? Pyydä valmennusapua seurasi valmennusvastaavilta tai johtokunnasta.

Nuorten vaikuttamismahdollisuudet

Pääsetkö vaikuttamaan seurassasi? Ota kantaa kun nuorten toimintaa suunnitellaan ja kerro oma mielipiteesi.

Tee seurassasi aloite nuorten ryhmän tai nuorten tiimin perustamisesta. Nuorten ryhmä voi ottaa kantaa nuoria koskeviin asioihin. Ryhmä voi myös ideoida uutta ja osallistua nuorten toiminnan toteutukseen.

Onko nuorten edustaja seurasi hallituksessa?

Kuka seurassanne vastaa nuorten toiminnasta? Kerro hänelle, millaista toimintaa toivot.

Nuoret ohjaajat

Toimitko ohjaajana seurassasi? Oletko saanut opastuksen ohjaustehtävään? Pyydä koulutusta seurastasi. Katso nuorisotoiminnan koulutukset.

Kansainvälinen leiritoiminta

Pohjoismaiset leirit  kuten 2null15-leiri ovat 18–25-vuotiaille ohjaajille ja ohjaamisesta kiinnostuneille nuorille suunnattuja leirejä. Leirejä järjestetään vuosittain tai muutaman vuoden välein eri pohjoismaissa (Suomi, Ruotsi, Norja ja Tanska). Leirijärjestelyistä vastaavat eri pohjoismaat vuorotellen. Viimeksi järjestettiin YOLA 2019-leiri (Youn Orienteering Leader Academy) Tanskassa heinäkuussa 2019.

Leimaus-leiri on Suomen Suunnistusliiton lajitapahtuma 8-18-vuotiaille. Leiri järjestetään vuosittain eri paikkakunnilla.

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail