Suomen triot EM-viestiin

Hiihtosuunnistuksen EM-kisat päättyvät Venäjän Tjumenissa keskiviikkona kilpailtavaan viestiin. Suomelle viestimenestystä hakee kolme joukkuetta. Naisissa ykkösjoukkueessa kilpailevat keskimatkan kärkinelikkoon hiihtäneet Mira Kaskinen, Sonja Mörsky ja Mervi Pesu ja kakkosjoukkueessa puolestaan Tiia Tallila, Marjut Turunen ja Milka Leppäsalmi. Suomi kuuluu kisan ennakkosuosikeihin.

– Aavistelin etukäteen, että ankkuriosuus on luvassa. Meillä on tosi hyvä joukkue, kaikki ovat hyvässä vireessä, eikä ketään tarvitse kumarrella. Kultaa me lähdetään viestistä tavoittelemaan, Pesu summasi Suomen naisten tavoitteen.

Miehissä Suomi lähtee yhdellä täydellä kolmikolla: Janne Häkkinen, Staffan Tunis ja Ville-Petteri Saarela. Miesten kakkosjoukkue on mukana kisassa kaksi osuutta Hannu-Pekka Pukeman ja Tero Linnainmaan voimin.

– Uskon, että me kamppailemme mitaleista, kunhan kaikki onnistuvat. Kisasta on tulossa mielenkiintoinen, ennakoi keskimmäiselle osuudelle lähtevä Tunis.

Viestin jälkeen Tjumenissa kilpaillaan perjantaina vielä maailmancupin finaalikisa, erikoispitkän kisa.

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail