Kordelinin säätiö palkitsi Timo Suhosen

Alfred Kordelinin säätiön alainen Urheilun Tuki on myöntänyt Kuopion Suunnistajien Timo Suhoselle 2000 euron stipendin. Suhonen on ollut pitkään kehittämässä suomalaista nuorisosuunnistusta sekä paikallisella että valtakunnallisella tasolla yhä suositummaksi lasten ja nuorten harrastukseksi. Suhonen vastaanotti stipendin lauantaina Suunnistusliiton valmennusseminaarissa Vierumäellä.

Suhosen toiminnalla on ollut iso merkitys Kuopion Suunnistajien kasvussa vahvaksi seuraksi Savo-Karjalan alueella ja myös valtakunnallisesti. Suhonen on panostanut erityisesti seuran nuorisotyöhön, joka on taannut seuran elinvoimaisuuden. KuoSun nuorisotoiminnassa huomioidaan samanarvoisina niin huipulle tähtäävät, kilpailijat kuin harrastajatkin.

Suhosen energia on riittänyt aktiivisseen toimintaan myös alue- ja liittotasolla. Hän on ollut useaan otteeseen mukana järjestämässä lajin suurtapahtumia, mm. nuorten Leimaus-leiriä ja ensi kesän Kuopio-Jukolaa. Hän toimi kuuden vuoden ajan Leimaus-leirin valvojana jakaen tietotaitoaan myös muiden seurojen hyväksi.

Alfred Kordelin -säätiö on maanviljelysneuvos Alfred Kordelinin testamentin pohjalta muodostettu yksityinen ja yleishyödyllinen kulttuurialan rahasto.