Nuorten Jukola 2013 Kouvolaan ja 2014 Kankaanpäähän

Suomen Suunnistusliitto on myöntänyt vuoden 2013 Nuorten Jukolan Sippurastin ja Kouvolan Rasti -72:n järjestettäväksi. Vuoden 2014 Nuorten Jukolan puolestaan järjestää Kankaanpään Suunnistajat. Kouvolan Nuorten Jukola järjestetään Anjalankoskella Anjalan urheilukeskuksen ympäristössä ja Kankaanpään Nuorten Jukola puolestaan Kankaanpään liikuntakeskuksen lähimaastossa.

– Valittujen järjestäjien esittämät kilpailukeskukset ja -maastot soveltuvat hyvin nuorten suunnistustapahtumaan. Lisäksi molemmilla järjestäjillä on kokemusta kilpailujen järjestelyistä ja seurojen nuorisotyö on hyvää, taustoittaa valintoja Suomen Suunnistusliiton nuorisopäällikkö Anneli Miettinen.

Nuorten Jukola on 7-osuuksinen nuorten suunnistusviesti, jossa joukkueet koostuvat 11-18-vuotiaista tytöistä ja pojista. Ensi kesänä Kajaanissa järjestettävä Nuorten Jukola on jo 26:s.

Seuraavan kerran Nuorten Jukola tulee haettavaksi keväällä 2012, jolloin haetaan vuosien 2015 ja 2016 järjestäjiä. Muita ensi vuonna haettavia lasten ja nuorten tapahtumia ovat Leimaus 2013 ja 2014 sekä Kultainen kompassi-cup 2012.

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail