Aikuiset

Aikuisliikunnan Tähtiseurat ovat seuroja, jotka järjestävät aktiivista aikuisten liikuntatoimintaa.  Seurat tarjoavat joustavia osallistumisvaihtoehtoja, sekä ohjattuja ja monipuolisia harrastusmahdollisuuksia.  Seuran toimintaan on helppo tulla mukaan ja seura mahdollistaa toimintaan osallistumisen kaikille liikkujille. Suunnistuksessa Aikuisliikunnan Tähtiseura järjestää myös kuntorasteja ja kilpailuja. Lisäksi Tähtiseurassa on hyvin toimiva hallinto ja seuran johtaminen tukee toimintaa. Seuran viestintä on esimerkillistä ja seuran ihmisistä ja toimijoista pidetään huolta.

Aikuisliikunnan kehittäminen Tähtiseura-ohjelmassa

Aikuisten (harraste)liikunnan kehittäminen on Tähtiseura-ohjelman uusin osa-alue. Aikuisten osa-alue on tulossa suunnistukseen mukaan vuoden 2019 aikana. Suunnistuksen aikuisliikunnan osa-alueen laatutekijät työstetään kevään 2019 aikana.

Seurat voivat lähteä jo nyt kehittämään aikuisliikunnan osa-aluetta Olympiakomitean aikuisten laatutekijöiden mukaisesti. Mukaan kehittämispolulle voi lähteä koska tahansa ja seura voi tehdä kehittämistyötä omaan tahtiin.  Kehittämistyön alustana toimii Tähtiseura-verkkopalvelu. Tutustukaa Tähtiseura-ohjelman ensiaskeliin kehitystyön käynnistämiseksi.

Aikuisliikunnan Tähtiseuraksi?

Aikuisliikunnan Tähtiseuraksi voi päästä seura, joka täyttää Tähtiseura-ohjelman kaikille osa-alueille yhteiset laatutekijät, aikuisliikunnan laatutekijät sekä Suunnistusliiton tälle osa-alueelle määrittelemät laatutekijät (tulossa keväällä 2019).

Suunnistusliitto aloittaa aikuisliikunnan Tähtiseura-auditoinnit syksyn 2019 aikana.

Lisätietoa aikuisliikunnan Tähtiseura-ohjelmasta

Tapahtumapäällikkö Katri Lilja