INOV-8 -liiga

Päivitys 15.4.2021

Nuorten 16-20-vuotiaiden INOV-8-liigaa on suunnistettu vuodesta 2019 alkaen. Kilpailuohjelma rakentuu pääosin alkukesän nuorten näyttökilpailujen ympärille ja lisäksi kesällä ohjelmassa on yksittäisiä kilpailuja eri puolella Suomea. Liigan henkilökohtaisten sarjojen voittajat ratkaistaan elokuisen Tapahtumat tähtäimessä -superviikonlopun päätteeksi takaa-ajokilpailuissa. Seurakilpailun pisteisiin ei huomioida enää finaalitapahtumaa.

Sarjojen voittajat palkitaan 500 euron valmennusstipendeillä, jotka on lahjoittanut Suunnistussäätiö. Lisäksi sarjojen toiseksi ja kolmanneksi sijoittuneet palkitaan INOV-8-jalkineilla. Seurakilpailun voittaja saa palkinnoksi Suunnistusliiton 500 euron valmennustuen.

Kausi 2021

Kilpailuohjelma:

7.5. Espoon Suunta, sprintti

29.5. Liperin Taimi, keskimatka

30.5. Keski-Karjalan Rasti & Kalevan Rasti, pitkä matka

15.7. Fin5-suunnistusviikko, 4. osakilpailu  KEV & PosPy, keskimatka

31.7. SavoGames, Kuopion Suunnistajat, keskimatka

15.8. INOV-8-liigan finaali, Valkeakosken Haka, takaa-ajo

Pistelasku:

Henkilökohtaisessa kokonaiskilpailussa pisteitä jaetaan sarjoissa H ja D 16, -18 ja -20 seuraavasti. Nuorten näyttökisoissa 18-vuotiaiden sarjan pisteet poimitaan tarvittaessa 20-sarjan tuloksista osallistujien syntymävuoden (-03 & -04) perusteella, mikäli sarjat on yhdistetty.

1. = 30 p.
      2. = 28 p.
      3. = 26 p.
      4. = 24 p.
      5. = 23 p.
      6. = 22 p.
      7. = 21 p.
      8. = 20 p.
      9. = 19 p.
      10. = 18 p.
      11. -> jne. 26. = 2 p., 27. = 1 p.

• Pisteitä kerätään viidestä ensimmäisestä kilpailusta siten, että kolme parasta kilpailupistemäärää huomioidaan yhteispisteissä. INOV-8 -liigan pisteitä saa jokaisessa osakilpailussa vain ikäluokan yhdestä sarjasta, eli jos on E-sarja, niin pisteitä ei jaeta A-sarjasta. Yhteispisteiden perusteella muodostuu lähtölista viimeisen osakilpailuun, takaa-ajoon, jossa parhaiten pisteitä kerännyt suunnistaja lähtee maastoon ensimmäisenä ja muut hänen jälkeensä pistetilanteen mukaisesti siten, että aikaero ensimmäiseen lähtijään lasketaan kaavalla 1 p. = 6 sekuntia.

Palkinnot:

Kokonaiskilpailussa palkitaan sarjojen voittajat Suunnistussäätiön 500 euron harjoittelustipendeillä. Kokonaiskilpailun sijoille 2. ja 3. sijoittuneet palkitaan INOV-8 tuotepalkinnoilla.

Paras seura -kilpailu:

Viidessä ensimmäisessä osakilpailussa lasketaan yhteen jokaisesta pistelaskusarjasta (H ja D 16, 18 ja 20) seuran kolmen parhaan kilpailijan saavuttamat henkilökohtaiset pisteet. Huom! Viimeisestä osakilpailusta (Finaali 22.8.) ei jaeta seurapisteitä. Eniten pisteitä kerännyt seura voittaa Paras seura -tittelin sekä Suunnistussäätiön 500 euron harjoittelustipendin.Lisätiedot: nuorisopäällikkö Timo Saarinen , etunimi.sukunimi (a) suunnistusliitto.fi, p. 040 5198699

INOV-8-liigan 2020 loppupisteet

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail