INOV-8 -liiga

• 11.5. Keskimatka, HyRa
        • 18.5. Sprintti, RaLu
        • 18.7. Keskimatka (Fin5, 4. osakilpailu.), KuoSu
        • 27.7. INOV-8 -liigalauantai (henkilökohtaiset pisteet vain yhdestä, seurapisteet kaikista kilpailuista):
Pistetilanteet 18.5. kilpailun jälkeen:

D16
H16
D18
H18
D20
H20
Seurapisteet

Lisätiedot: Timo Saarinen (p. 040 5198699) etunimi.sukunimi@suunnistusliitto.fi

———————————

• Pistelasku:

Henkilökohtaisessa kokonaiskilpailussa pisteitä jaetaan sarjoissa H ja D 16, -18 ja -20 seuraavasti. Nuorten näyttökisoissa (20.4. PR, 11.5. HyRa, 18.5. RaLu) 18-vuotiaiden sarjan pisteet poimitaan 20-sarjan tuloksista osallistujien syntymävuoden (-01 & -02) perusteella.

1. = 30 p.
          2. = 28 p.
          3. = 26 p.
          4. = 24 p.
          5. = 23 p.
          6. = 22 p.
          7. = 21 p.
          8. = 20 p.
          9. = 19 p.
          10. = 18 p.
          11. -> jne. 26. = 2 p., 27. = 1 p.

Pisteitä kerätään viidestä ensimmäisestä kilpailusta siten, että kolme parasta kilpailupistemäärää huomioidaan yhteispisteissä.

INOV-8 -liigan pisteitä saa jokaisessa osakilpailussa vain ikäluokan yhdestä sarjasta, eli jos on E-sarja, niin pisteitä ei jaeta A-sarjasta.

Yhteispisteiden perusteella muodostuu lähtölista viimeisen osakilpailuun, takaa-ajoon, jossa parhaiten pisteitä kerännyt suunnistaja lähtee maastoon ensimmäisenä ja muut hänen jälkeensä liigan johdon ilmoittamalla aikaerolla. Kokonaiskilpailun voittaa viimeisessä kilpailussa ensimmäisenä maaliin tullut ja hyväksytyn tuloksen saanut kilpailija.

Paras seura -kilpailu:

Viidessä ensimmäisessä osakilpailussa lasketaan yhteen jokaisesta pistelaskusarjasta (H ja D 16, 18 ja 20) seuran kolmen parhaan kilpailijan saavuttamat henkilökohtaiset pisteet. Huom! Viimeisestä osakilpailusta (Finaali 25.8.) ei jaeta seurapisteitä. Eniten pisteitä kerännyt seura voittaa Paras seura -tittelin.

Palkinnot:

Kokonaiskilpailussa palkitaan sarjojen voittajat Suunnistussäätiön 500 euron harjoittelustipendeillä. Kokonaiskilpailun sijoille 2. ja 3. sijoittuneet palkitaan INOV-8 tuotepalkinnoilla.

Lisätiedot: nuorisopäällikkö Timo Saarinen , etunimi.sukunimi (a) suunnistusliitto.fi, p. 040 5198699