INOV-8 -liiga

Päivitys 9.6.2020 Kauden 2020 päivitetty kilpailuohjelma.

Kausi 2020

Kilpailut:

19.7. Lahti-Suunnistus (keski), LS-37

16.8. INOV-8-liigan keskimatka (keski), Navi

21.8. Grano Games , näyttökilpailu (sprintti), TP

22.8. Nuorten näyttökilpailu (pitkä), VaHa

23.8. Nuorten näyttökilpailu (keski), VaHa

Pistelasku:

Henkilökohtaisessa kokonaiskilpailussa pisteitä jaetaan sarjoissa H ja D 16, -18 ja -20 seuraavasti. Nuorten näyttökisoissa 18-vuotiaiden sarjan pisteet poimitaan tarvittaessa 20-sarjan tuloksista osallistujien syntymävuoden (-02 & -03) perusteella, mikäli sarjat on yhdistetty.

1. = 30 p.
      2. = 28 p.
      3. = 26 p.
      4. = 24 p.
      5. = 23 p.
      6. = 22 p.
      7. = 21 p.
      8. = 20 p.
      9. = 19 p.
      10. = 18 p.
      11. -> jne. 26. = 2 p., 27. = 1 p.

• Pisteitä kerätään viidestä ensimmäisestä kilpailusta siten, että kolme parasta kilpailupistemäärää huomioidaan yhteispisteissä. INOV-8 -liigan pisteitä saa jokaisessa osakilpailussa vain ikäluokan yhdestä sarjasta, eli jos on E-sarja, niin pisteitä ei jaeta A-sarjasta. Yhteispisteiden perusteella muodostuu lähtölista viimeisen osakilpailuun, takaa-ajoon, jossa parhaiten pisteitä kerännyt suunnistaja lähtee maastoon ensimmäisenä ja muut hänen jälkeensä pistetilanteen mukaisesti siten, että aikaero ensimmäiseen lähtijään lasketaan kaavalla 1 p. = 6 sekuntia.   Vuonna 2020 kokonaiskilpailun voittaa yhteispisteiden paras urheilija.
      Palkinnot:

Kokonaiskilpailussa palkitaan sarjojen voittajat Suunnistussäätiön 500 euron harjoittelustipendeillä. Kokonaiskilpailun sijoille 2. ja 3. sijoittuneet palkitaan INOV-8 tuotepalkinnoilla.

Paras seura -kilpailu:

Viidessä ensimmäisessä osakilpailussa lasketaan yhteen jokaisesta pistelaskusarjasta (H ja D 16, 18 ja 20) seuran kolmen parhaan kilpailijan saavuttamat henkilökohtaiset pisteet. Huom! Viimeisestä osakilpailusta (Finaali 16.8.) ei jaeta seurapisteitä. Eniten pisteitä kerännyt seura voittaa Paras seura -tittelin sekä Suunnistussäätiön 500 euron harjoittelustipendin.

Lisätiedot: nuorisopäällikkö Timo Saarinen , etunimi.sukunimi (a) suunnistusliitto.fi, p. 040 5198699

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail