SM-kilpailut

SM –kilpailut 2021 – 2023

Vuosien 2021–2023 SM-kilpailuille on perinteisellä aikataululla haettu järjestäjiä, mutta kaikille kilpailuille ei ole vielä löytynyt järjestäjää. Järjestäjiä puuttuu vielä hiihto-, pyörä- ja tarkkuussuunnistuksen osalta.

Liiton tapahtumaryhmä etsii järjestäjiä tämän nettisivulinkin kautta löytyvässä listassa vihreällä ja sanalla ”haussa” merkityille kilpailuille jatkuvalla haulla.

Seuran, joka hakee jotakin avoinna olevista kilpailuista vuosille 2021–2023, tulee toimittaa IRMAssa sähköinen hakemus karttaliitteineen alueen käsittelyyn, ja alue toimittaa sähköisen hakemuksen edelleen liiton käsittelyyn. Haulla ei ole määritettyä aikataulua, vaan haku on jatkuvasti auki, kunnes järjestäjät on löydetty.

SM –kilpailut 2024 – 2025

Vuosille 2024 ja 2025 ovat haussa seuraavat SM-kilpailut

SUUNNISTUS

• keskimatka R1 ja R2 (mielellään yksi järjestäjä), pitkä matka R1 ja R2, sprintti R1 ja R2 (mielellään yksi järjestäjä), viesti R1 ja R2 (mielellään yksi järjestäjä), sprinttiviesti, yö, erikoispitkä matka
  • Tavoiteajankohdat SM-kilpailuille vuonna 2024 ovat (sprinttimatkojen MM-vuosi)
    • sprinttiviesti ja sprintti toukokuun lopussa samana viikonloppuna
    • pitkä matka syyskuun alussa viikonloppuna
    • viesti syyskuun puolessa välissä viikonloppuna sunnuntaina ja keskimatka saman viikonlopun lauantaina
    • yökilpailu syyskuun lopussa (H21 karsinta perjantaina ja muuten lauantaina)
    • erikoispitkän matkan kilpailu viikonloppuna (lauantaina tai sunnuntaina) lokakuussa
  • Tavoiteajankohdat SM-kilpailuille vuonna 2025 ovat (maastomatkojen MM-vuosi)
    • sprinttiviesti ja keskimatka toukokuun lopussa samana viikonloppuna
    • pitkä matka syyskuun alussa viikonloppuna
    • sprintti syyskuun puolessa välissä viikonloppuna lauantaina ja viesti saman viikonlopun sunnuntaina
    • yökilpailu syyskuun lopussa (H21 karsinta perjantaina ja muuten lauantaina)

HIIHTOSUUNNISTUS

• sprintti ja sprinttiviesti (mielellään tammikuu)
  • keskimatka ja viesti (mielellään helmikuussa, lauantaina keskimatka ja samassa yhteydessä sunnuntaina viesti)
  • pitkä matka (maaliskuun lopussa Lapin Lumirastien yhteydessä)

PYÖRÄSUUNNISTUS

• keskimatka ja viesti
  • pitkä matka ja sprintti
  • erikoispitkä matka

Seuran, joka hakee jotakin avoinna olevista kilpailuista, tulee tehdä sähköinen hakemus kartta- ja muine liitteineen IRMAssa ja lähettää se siellä alueen käsittelyyn viimeistään 31.8.2021. Alueen kilpailuohjaaja toimittaa sähköiset hakemukset liittoon viimeistään 15.9.2021. Karttaliite on oltava mukana hakemuksessa.

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail