Kompassi-tapahtumat 2022 ilmoittautuminen

Kompassi-tapahtumien järjestelyohjeet vuodelle 2022 ovat valmiit. Alueet voivat ilmoittautua nyt mukaan tapahtumasarjan toteuttajiksi.

Järjestämisohjeita on päivitetty ensimmäisen toteutusvuoden jälkeen kerätyn palautteen perusteella yhteistyössä alueiden nuorisovastaavien kanssa. Sarjavalikoimaan ja pisteytysjärjestelmään on tuotettu vaihtoehtoisia toteutusmalleja vastaamaan erilaisten alueiden ja erikokoisten osallistujajoukkojen tarpeisiin.

Alueelliset Kompassi-cupit ja -viestit ovat alle 14-vuotiaiden matalan kynnyksen suunnistustapahtumia, joissa on Kompassi-kilpasarjat sekä ForFun-harrasteaktiviteetteja. Keskeisintä on, että lapset pääsevät suunnistamaan mielekkäitä ratoja omaan osaamisen nähden. Menestyminen tai sijoitukset eivät ole alkuvaiheen tärkein tavoite, vaan keskiössä on riittävän helpot radat, lähitapahtumat mielekkäässä ympäristössä sekä lapsen kilpailemisessa ilo ja omaehtoisuus. Tavoitteena on saada innostettua yhdessä yhä useampia lapsia ja nuoria osallistumaan aktiivisesti hienon ja monipuolisen lajin toimintaan.

Kompassi-tapahtumien ensimmäisenä vuonna 2021 tapahtumia järjestettiin 10 alueella Suomessa. Suunnistusliiton tavoitteena on, että Kompassi-tapahtumiin saadaan jatkossa kaikki alueet mukaan ja siitä tulee yhä tunnetumpi ja tunnistettavampi lasten suunnistustapahtumatuote, joka houkuttelee myös uusia lajin harrastajia mukaan.

Kompassi -tapahtumien vuosittainen sarja alkaa alueilla toukokuussa ja päättyy syyskuussa sisältäen suosituksen mukaan 5kpl cup-tapahtumia, 2kpl viestitapahtumia sekä leirin.

Ilmoittautuminen mukaan toteuttamaan tapahtumasarjaa

Alueen seurat päättävät yhdessä mukanaolostaan Kompassi-tapahtumissa ja nimeävät alueen Kompassi-tapahtumien yhteyshenkilön, joka täyttää ilmoittautumislomakkeen Suomisportissa 31.1. mennessä. Tapahtumasarjan vähintään alustava aikataulu tulee ilmoittaa 13.3. mennessä.

Kompassi -tapahtumat toteutetaan Suomen Suunnistusliiton, suunnistusalueiden ja -seurojen yhteistyössä Kompassi-tapahtumat sivuilta löytyvien ohjeiden mukaisesti. Yhtenäisellä mallilla tapahtumia toteuttavat alueet saavat erilaisia maksuttomia etuisuuksia, kuten Kompassi-mitaleita, tarroja, beachflagin, O-skills pistelaskupalvelun, Finlandia Candyn lahjoittamia metrilakuja sekä sähköisiä ja tulostettavia materiaaleja. Kompassi-tapahtumista viestitään Instagramissa omalla tapahtumatilillä @kompassitapahtumat

Kompassi-tapahtumat sivuilta lisätietoa ja alueiden ilmoittautuminen

Kompassi-tapahtumat posteri 2022

• Valtakunnallisesti yhtenäinen lasten suunnistustuote