Suunnistajan palvelu kehitetään seurojen kuntorasteille

Suunnistusliiton hallitus on tehnyt päätöksen Suunnistajan palvelun toteuttamisesta. Palvelu tulee kokoamaan näkyvästi suunnistuksen kuntorastitarjonnan yhteen paikkaan – helposti selattavaan kartta- ja kalenteripohjaiseen palveluun, joka toimii sujuvasti myös mobiililaitteessa.

Suunnistajan palvelu tulee avaamaan uusia mahdollisuuksia suunnistukselle lajin näkyvyyden ja saavutettavuuden kannalta. Toiveena on, että kaikki seurat lähtevät mukaan projektiin. Yhteinen tavoite täyttyy, kun kaikki markkinoivat yhtä ja samaa ”osoitetta”, josta suunnistusmahdollisuudet löytyvät. Palvelun käyttöönoton ja kuntorastitoiminnan kehittämisen myötä tulevat kuntorastitapahtumat aiempaa näkyvämmiksi ja nykyaikaisemmiksi.

Suunnistajan palvelu tulee myös sujuvoittamaan käytänteitä kuntorasteilla, etenkin ilmoittautumiseen, maksamiseen ja tulosten esittämiseen liittyen.

Seura hyötyy Suunnistajan palvelusta

Näkemyksemme on, että kuntorastit ovat tulevaisuudessa seurojen näyteikkunoita ja lippulaivoja. Hyvinvoiva kuntorastitoiminta edistää myös suunnistusseurojen hyvinvointia. Suositut kuntorastit tuovat seuralle tuloa ja hyvin organisoituina ne houkuttelevat seuraan uusia toimijoita.

Tutustu  hyötyihin ja etuihin, joita Suunnistajan palvelu tuo seuralle.

Kehitystyö on käynnistynyt

Suunnistajan palvelun kehitystyö on käynnistynyt ja tavoittelemme palvelun käyttöönottoa kesän 2018 kuntorastikauden alussa. Palvelun kehittämisestä uutisoidaan säännöllisesti.

Elokuussa on tulossa nimikilpailu, jossa haemme ytimekästä ja vetävää nimeä Suunnistajan palvelulle. Seuraa uutisointia.

Kevään 2017 aikana on jo noin 30 seuraa ilmoittanut olevansa mukana Suunnistajan palvelussa. Osa seuroista on valmiita pilotointiin syksyn 2017 aikana, jolloin ne pääsevät vaikuttamaan palvelun sisältöön.

Seurat voivat edelleen joustavasti ilmoittautua mukaan Suunnistajan palveluun. Ilmoittautumiset Suunnistusliiton toimitusjohtaja Mika Ilomäelle (mika.ilomaki(a)suunnistusliitto.fi.

Lisätietoa Suunnistajan palvelusta