AOK, Orient ja SV yhdistävät voimansa

Perinteikkäät suunnistusseurat OK Orient, Akilles OK ja IF Sibbo-Vargarna yhdistävät toimintansa uuden huippuseuran lipun alle. OK Trianin toiminta ei tähtää pelkästään eliittissuunnistajien menestykseen, vaan käsittää kaikki ikäluokat ja tasot. Toiminta-alueena on koko itäinen Uusimaa Sipoosta Loviisaan.

Alueen seuroilla on vankka perinne suunnistuksen osaavina toimijoina ja niiden urheilijat ovat saavuttaneet laadukkaan valmennustyön tuloksena menestystä niin kansallisella kuin myös kansainvälisellä tasolla useiden maajoukkuetason suunnistajien myötä.

Nyt yhdistyviä seuroja vahvasti sitovana painopistealueena on ollut määrätietoinen panostus juniorityöhön ja uusien eliittisuunnistajien kouluttaminen omista kasvateista. Jatkuvasti lisääntynyt harjoitusyhteistyö on viime vuosina merkittävästi lähentänyt seuroja. Seurat ovat myös rutinoituneita laadukkaiden arvokisojen järjestäjiä ja nyt yhteen kasattavat resurssit luovat erinomaisen pohjan myös entistä isompien suunnistuskisojen järjestelyoikeuksien hakemiselle itäiselle Uudellemaalle.

– Laaja harrastajapohja ja terävä kärki – kaikkien itäuusmaalaisten suunnistajien seura, jossa on tilaa niin huipuille kuin harrastajillekin ikään, sukupuoleen tai taitotasoon katsomatta. Meillä on ison seuran hartiat ja tukijalat, mutta pienen, kodikkaan, yhteisöllisen FSO-seuran sydän, listaa tuore puheenjohtaja Jari Johansson uuden seuran ydinajatusta.