Viikonvaihteessa Virolahdella kilpailtu Jukolan viesti kiinnosti tv-katsojia läpi yön. Parhaimmillaan Ylen Jukola-lähetykset keräsivät väkeä ruudun ääreen Jukolan lähdön hetkillä, jota seurasi 232 000 katsojaa. Läpi yön Jukolan taianomaisia tunnelmia seurasi television välityksellä lähes 100 000 katsojaa. Jännittävä ja vaiherikas kilpailu piti katsojia hereillä lähes tuplasti vuoteen 2010 verrattuna.
– Katsojia riitti hienosti jopa läpi yön, joten venymistä tapahtui myös ruudun toisella puolella. Katsojaluvut kertovat, että tämä poikkeuksellisen hieno tapahtuma kiinnostaa myös niitä tv-katsojia, joille suunnistus lajina ei ole vielä kovin tuttu, arvioi Ylen Jukola-lähetysten tuottaja Sari Kejonen.
Lauantai-iltapäivällä kilpailtua Venlojen viestiä seurasi parhaimmillaan noin 210 000 katsojaa. Illalla ennen Jukolan lähtöä näytettyä Venla-koostetta seurasi 130 000 katsojaa.
– Täytyy muistaa, että 30-40 000 suunnistuksen ystävää oli paikan päällä seuraamassa tapahtumaa, joten Jukolan vetovoima on valtava. Hienot katsojaluvut hyödyttävät parhaiten tulevien vuosien Jukola-järjestäjiä, muistuttaa Suunnistusliiton toimitusjohtaja Mika Kulmala.
Yle välitti Jukola-tunnelmat suomalaisille myös radion ja netin kautta.
– Jukola on radiossa yksi kesän perinteisimmistä lähetyksistä. Netin välityksellä molempia viestien lähetysstriimejä avattiin yhteensä noin 220 000 kertaa. Se kertoo myös siitä, että tapahtumaa seurattiin mielenkiinnolla myös Suomen ulkopuolella, Sari Kejonen Ylestä muistuttaa.