Ohjaajatapaaminen

Nuori Suunta -ohjaajatapaaminen

Suomen Suunnistusliiton nuorisotoiminta järjestää vuosittain valtakunnallisen seuraohjaajien tapaamisen, joka on tarkoitettu kaikille lasten ja nuorten ohjaamisesta kiinnostuneille. Tapaamisen ohjelma koostuu luennoista, keskusteluista, käytännön harjoituksista, seuraesimerkeistä, yhdessäolosta ja virkistäytymisestä. Päivien aikana pääsee tutustumaan muiden seurojen toimintaan ja ohjaajiin.

Vuoden 2017 ohjaajatapaaminen järjestetään Kisakallion urheiluopistolla la 28.- su 29. tammikuuta. Kisakallion urheiluopisto sijaitsee Lohjalla, Helsinki-Turku moottoritien kupeessa. Samanaikaisesti ohjaajatapaamisen kanssa järjestetään valmennusseminaari sekä maajoukkueiden leirejä. Valmennusseminaari alkaa perjantaina 27.1.

Valmennusseminaarin ja ohjaajatapaamisen yhteisenä aiheena on suunnistajan polun eri ikäkausien linjaukset ja tavoitteet nuoruudesta huipulle, joita on syksyn aikana työstetty Janne Salmen johdolla. Aiheeseen liittyvissä ryhmätöissä osallistujat pääsevät jakamaan harjoitteluun liittyviä ideoita ja ajatuksia arkivalmennuksen ja ohjauksen sisällöistä ja toimintatavoista.

Ohjaajatapaamisen lauantain ohjelma jatkuu luennolla ja käytännön harjoituksella, joiden aiheena on motorinen oppiminen, taidon kehittyminen ja monipuolisuuden merkitys lapsuus- ja nuoruusvaiheessa. Luennosta ja käytännön harjoituksesta vastaa Kisakallion urheiluopiston motorisen taidon asiantuntija Jussi-Pekka Kinnunen. Ilon ja innostuksen teemaan pureudutaan Hyvinkään Rastin seuraesimerkillä. Teemu Kantelinen kertoo miten iloa ja innostusta on luotu seurassa niin ohjaajien kuin lasten parissa.

Tapaamisen toisen päivän aiheena on seurojen ja lajien välinen yhteistyö. Minkälaisia yhteistyömuotoja seuroilla on, miten yhteistyötä voisi rakentaa, mitä hyötyjä ja haasteita yhteistyössä on kohdattu – aiheesta kuullaan alustuksia ja niitä pohditaan yhdessä. Viikonlopun lopuksi osallistujat pääsevät käytännössä kokeilemaan vauhdikkaita, suunnistustaitoa ja iloa tuottavia harjoituksia opiston pihalla ja lähiympäristössä. Harjoitukset toteuttaa Lynxin Anna Ojapalo.

Ohjaajatapaamisen hinta la – su ajalta on 135 euroa. Hinta sisältää majoituksen hotellitason 2-3 hengen huoneessa täysihoidolla alkaen la-aamun aamiaisesta. Hinta ilman majoitusta la – su ajalle on 85 euroa, sis. la – su ohjelmaan merkityt ruokailut.

Opistolla on mahdollista yöpyä jo perjantaina, jolloin hinta on 190 euroa. Hinta sisältää pe päivällisen ja iltapalan. Perjantaina saapuvat voivat halutessaan osallistua valmennusseminaarin perjantai-illan ohjelmaan.

Peruutukset 25.1. mennessä, jonka jälkeen ilman lääkärintodistusta tehdyistä peruutuksista veloitetaan 100%.  Peruutukset Suunnistusliitto Anneli Miettinen, anneli.miettinen@suunnistusliitto.fi

Ohjaajatapaamisen 2017 ohjelma
Valmennusseminaari