Suunta Huipulle -valmentajakoulutus (taso 2)

Päivitetty 6.5.2021

Suunta Huipulle -valmentajakoulutus on suunnattu niin lapsuus-, valinta- kuin huippuvaiheen urheilijoiden parissa toimiville valmentajille. Koulutukseen osallistuvilta edellytetään tason 1 tietojen ja taitojen hallitsemista sekä aktiivista toimimista valmennus-/ohjaustehtävissä.

Osallistuja saa tietoa tavoitteellisesti harjoittelevien nuorten ja huippujen suunnistusvalmennuksen kokonaissuunnittelusta ja toteutuksesta eri toimintaympäristöissä. Koulutuksessa paneudutaan yksilöllisyyden huomioimiseen, tavoitteen asetteluun, kehityksen seurantaan ja kokonaisvaltaisen valmennuksen eri osa-alueisiin. Koulutuksen käynyt valmentaja saa valmiudet toimia nuoren ja aikuisurheilijan henkilökohtaisena- tai seuravalmentajana.

Koulutuksen laajuus on 4 opintoviikkoa (160 tuntia), josta lähiopetusta 70 tuntia ja etäopiskelua 90 tuntia. Lähijaksojen lisäksi koulutus sisältää käytännön valmennustehtäviä valmentajan omassa toimintaympäristössä sekä oppimistehtävien raportointia. Tutkintotodistuksen saaminen edellyttää oppimistehtävien hyväksyttyä suorittamista.

Suunta Huipulle -valmentajakoulutus järjestetään vuosittain. Tammikuussa 2021 käynnistyväksi kaavaillun kurssin ensimmäisen lähijakso on COVID-19 -rajoitusten vuoksi siirretty lokakuun loppuun. Kurssille voi näin ollen edelleen ilmoittautua alla olevan linkin kautta. Kurssin pääkouluttajana toimii Antti Örn, minkä lisäksi kouluttajina on eri alojen asiantuntijoita.

Suunta Huipulle valmentajakoulutus 2021

Lähijaksot:

• 1. lähijakso:  29.–31.10.2021 Pajulahti
  • 2. lähijakso: talvi 2021/2022 Pajulahti
  • 3. lähijakso: kevät 2022 Pajulahti

Suunta Huipulle -kurssin osaamistavoitteet (pdf)

Kurssimaksu on 300 €, johon sisältyy lähijaksojen  koulutus materiaaleineen. Kurssimaksun lisäksi laskutetaan lähijaksojen täysihoitomajoituksen hinta, 72 €/vrk.

Ilmoittautumiset:
Tammikuuhun 2021 mennessä ilmoittautuneiden 14 kurssilaisen ilmoittautumiset ovat edelleen voimassa.
Uusien kurssilaisten ilmoittautumisia otetaan vastaan 30.9.2021 asti.
Ilmoittaudu tästä!

Tiedustelut: