Suunta Huipulle -valmentajakoulutus (taso 2)

Päivitetty 9.2.2021

Suunta Huipulle -valmentajakoulutus on suunnattu niin lapsuus-, valinta- kuin huippuvaiheen urheilijoiden parissa toimiville valmentajille. Koulutukseen osallistuvilta edellytetään tason 1 tietojen ja taitojen hallitsemista sekä aktiivista toimimista valmennus-/ohjaustehtävissä.

Osallistuja saa tietoa tavoitteellisesti harjoittelevien nuorten ja huippujen suunnistusvalmennuksen kokonaissuunnittelusta ja toteutuksesta eri toimintaympäristöissä. Koulutuksessa paneudutaan yksilöllisyyden huomioimiseen, tavoitteen asetteluun, kehityksen seurantaan ja kokonaisvaltaisen valmennuksen eri osa-alueisiin. Koulutuksen käynyt valmentaja saa valmiudet toimia nuoren ja aikuisurheilijan henkilökohtaisena- tai seuravalmentajana.

Koulutuksen laajuus on 4 opintoviikkoa (160 tuntia), josta lähiopetusta 70 tuntia ja etäopiskelua 90 tuntia. Lähijaksojen lisäksi koulutus sisältää käytännön valmennustehtäviä valmentajan omassa toimintaympäristössä sekä oppimistehtävien raportointia. Tutkintotodistuksen saaminen edellyttää oppimistehtävien hyväksyttyä suorittamista.

Suunta Huipulle -valmentajakoulutus järjestetään vuosittain. Seuraava kurssi oli alunperin kaavailtu käynnistyväksi tammikuussa 2021, mutta COVID-19 -tilanteen vuoksi kurssi käynnistyy tämänhetkisen suunnitelman mukaan toukokuussa 2021. Toinen ja kolmas lähijakso siirtyvät loppuvuoteen. Kurssin pääkouluttajana toimii Antti Örn, minkä lisäksi kouluttajina on eri alojen asiantuntijoita.

Suunta Huipulle valmentajakoulutus 2021

Lähijaksot:

• 1. lähijakso: 14.-16.5.2021 Pajulahti
  • 2. lähijakso: syksy 2021 Pajulahti
  • 3. lähijakso: syksy/talvi 2021 Pajulahti

Suunta Huipulle -kurssin osaamistavoitteet (pdf)

Kurssimaksu on 300 €, johon sisältyy lähijaksojen  koulutus materiaaleineen. Kurssimaksun lisäksi laskutetaan lähijaksojen täysihoitomajoituksen hinta, 72 €/vrk.

Ilmoittautumiset:
Ilmoittautuminen päättynyt perjantaina 15.1.2021.

Tiedustelut:
Antti Örn, p. 044 515 5505, antti.orn (a) suunnistusliitto.fi