Suunta Huipulle -kurssi (taso 2)

Päivitetty 21.9.2018

Suunta Huipulle -kurssi on suunnattu niin lapsuus-, valinta- kuin huippuvaiheen urheilijoiden parissa toimiville valmentajille. Koulutukseen osallistuvilta edellytetään tason 1 tietojen ja taitojen hallitsemista sekä aktiivista toimimista valmennus-/ohjaustehtävissä.

Koulutuksen laajuus on 4 opintoviikkoa (160 tuntia), josta lähiopetusta 70 tuntia ja etäopiskelua 90 tuntia. Lähiopetus koostuu kolmesta lähijaksosta. Lähijaksojen lisäksi kurssi sisältää käytännön valmennustehtäviä valmentajan omassa toimintaympäristössä sekä oppimistehtävien raportointia. Tutkintotodistuksen saaminen edellyttää oppimistehtävien hyväksyttyä suorittamista.

Tason 2 valmentajakoulutusta uudistetaan ja suunnitteluvaiheesta johtuen syksyllä 2018 ei käynnistetä uutta Suunta Huipulle -kurssia. Kurssi toteutetaan seuraavan kerran maaliskuusta 2019 alkaen Suunta Huipulle -seuraprojektin alueelliseen toteutusvaiheeseen yhdistettynä. Kolmesta lähijaksosta koostuvat alueelliset Suunta Huipulle -viikonloput tulevat sisältämään valmentajakoulutusta yhdistettynä 15-19 -vuotiaiden nuorten leiritykseen ja seuravalmennuksen kehittämistyöhön.

Suunta Huipulle -kurssin osaamistavoitteet (pdf)

Suunta Huipulle -kurssin hinta on n. 600 euroa. Hintaan sisältyy lähijaksojen  koulutus materiaaleineen ja majoitus täysihoidolla 2-3 hengen huoneissa. Suunnistusseuran huipputreenit -paketin hinta on 50 euroa ja se on vapaaehtoinen. Ilmoittautuessaan kurssilainen sitoutuu koko kurssiin maksuineen.

Kurssin lähijaksojen yhteydessä järjestetään myös Suunta Huipulle -leirejä, jotka ovat avoimia 15-20-vuotiaille nuorille tarkoitettuja valmennusleirejä. Valmennuskurssin ja leirin ohjelmat suunnitellaan siten, että lähijaksojen käytännön harjoitukset toteutetaan leiriharjoitusten yhteydessä.

Tiedustelut:
Kisakallio: Katri Lindeqvist, katri.lindeqvist (a) suunnistusliitto.fi, p. 044 3236657