Suunta Huipulle -valmentajakoulutus (taso 2)

Päivitetty 26.8.2019

Suunta Huipulle -valmentajakoulutus on suunnattu niin lapsuus-, valinta- kuin huippuvaiheen urheilijoiden parissa toimiville valmentajille. Koulutukseen osallistuvilta edellytetään tason 1 tietojen ja taitojen hallitsemista sekä aktiivista toimimista valmennus-/ohjaustehtävissä.

Osallistuja saa tietoa tavoitteellisesti harjoittelevien nuorten ja huippujen suunnistusvalmennuksen kokonaissuunnittelusta ja toteutuksesta eri toimintaympäristöissä. Koulutuksessa paneudutaan yksilöllisyyden huomioimiseen, tavoitteen asetteluun, kehityksen seurantaan ja kokonaisvaltaisen valmennuksen eri osa-alueisiin. Koulutuksen käynyt valmentaja saa valmiudet toimia nuoren ja aikuisurheilijan henkilökohtaisena- tai seuravalmentajana.

Koulutuksen laajuus on 4 opintoviikkoa (160 tuntia), josta lähiopetusta 70 tuntia ja etäopiskelua 90 tuntia. Lähijaksojen lisäksi koulutus sisältää käytännön valmennustehtäviä valmentajan omassa toimintaympäristössä sekä oppimistehtävien raportointia. Tutkintotodistuksen saaminen edellyttää oppimistehtävien hyväksyttyä suorittamista.

Suunta Huipulle -valmentajakoulutus järjestetään vuosittain.

Suunta Huipulle valmentajakoulutus 2019-2020

Lähijaksot

• Suunta Huipulle –viikonloppu 22.-24.11. (sis. SuHu-leiri)
  • Suunnistusseminaari, tammi-helmikuu 2020, paikka avoin
  • Suunta Huipulle –viikonloppu, toukokuu 2020, paikka avoin (sis. SuHu-leiri)

Ilmoittautuminen on päättynyt. Jälki-ilmoittautumistiedustelut katri.lindeqvist (a) suunnistusliitto.fi

Suunta Huipulle -kurssin osaamistavoitteet (pdf)

Koulutuksen hinta on 300€ (+ majoitus- ja ruokailukustannukset). Hintaan sisältyy lähijaksojen  koulutus materiaaleineen. Lisäksi kustannus tulee majoituksista ja ruokailuista (täysihoito n. 150-180€/vkl). Koulutus on maksuton valmentajille, jotka osallistuvat koulutuksen osana Suunta Huipulle -seuraohjelmaa (majoitus- ja ruokailut omakustanteisesti).

Tiedustelut:
Katri Lindeqvist, katri.lindeqvist (a) suunnistusliitto.fi, p. 044 3236657