Suunta Huipulle -valmentajakoulutus (taso 2)

Päivitetty 29.9.2020

Suunta Huipulle -valmentajakoulutus on suunnattu niin lapsuus-, valinta- kuin huippuvaiheen urheilijoiden parissa toimiville valmentajille. Koulutukseen osallistuvilta edellytetään tason 1 tietojen ja taitojen hallitsemista sekä aktiivista toimimista valmennus-/ohjaustehtävissä.

Osallistuja saa tietoa tavoitteellisesti harjoittelevien nuorten ja huippujen suunnistusvalmennuksen kokonaissuunnittelusta ja toteutuksesta eri toimintaympäristöissä. Koulutuksessa paneudutaan yksilöllisyyden huomioimiseen, tavoitteen asetteluun, kehityksen seurantaan ja kokonaisvaltaisen valmennuksen eri osa-alueisiin. Koulutuksen käynyt valmentaja saa valmiudet toimia nuoren ja aikuisurheilijan henkilökohtaisena- tai seuravalmentajana.

Koulutuksen laajuus on 4 opintoviikkoa (160 tuntia), josta lähiopetusta 70 tuntia ja etäopiskelua 90 tuntia. Lähijaksojen lisäksi koulutus sisältää käytännön valmennustehtäviä valmentajan omassa toimintaympäristössä sekä oppimistehtävien raportointia. Tutkintotodistuksen saaminen edellyttää oppimistehtävien hyväksyttyä suorittamista. Kurssin etäopiskelun osuus VOI olla edellä mainittua suurempi ja lähiopetuksen osuus vastaavasti pienempi riippuen COVID-19 -tilanteesta.

Suunta Huipulle -valmentajakoulutus järjestetään vuosittain. Seuraava kurssi käynnistyy tammikuussa 2021.

Suunta Huipulle valmentajakoulutus 2021

Lähijaksot:

• 8.-10.1.2021 Pajulahti
  • 5.-7.3.2021 Pajulahti
  • 14.-16.5.2021 Pajulahti

Suunta Huipulle -kurssin osaamistavoitteet (pdf)

Kurssimaksu on 300 €, johon sisältyy lähijaksojen  koulutus materiaaleineen. Kurssimaksun lisäksi laskutetaan lähijaksojen täysihoitomajoituksen hinta, 72 €/vrk.

Tiedustelut:
Antti Örn, p. 044 515 5505, antti.orn (a) suunnistusliitto.fi