VOL-leirit

Valtakunnallinen VOL on Suunnistusliiton valmennuksellinen leiri 15–16-vuotiaille nuorille. Leiri sisältää osaavien ohjaajien opastuksella suunnistuksen taitoharjoituksia, fyysistä harjoittelua sekä luentoja. VOL -leirejä järjestetään kesäisin (suunnistus) ja talvisin (hiihtosuunnistus). Valintaohjeet löytyvät alempaa tältä sivulta.

———————————————

Suunnistuksen VOL -leiri 2020: Santasport O-camp 2020 14.-18.6.2020

Päivitetty 20.12.2019: Kesän 2020 leirin tiedot ja ensimmäiset valinnat

Perinteikäs suunnistuksen VOL-leiri uudistuu ensi kesänä, kun koko Suomen 15-16-vuotiaiden suunnistajien parhaimmisto kutsutaan Rovaniemelle Jukolan jälkeen 14.-18.6. Santasport O-camp 2020 -leirille.

Leirin järjestelyistä vastaavat yhteistyössä Santasport, Ounasvaaran Hiihtoseura ja Suunnistusliitto. Tavoitteena on laadukas ja mieleenpainuva leiri sekä valmennuksellisesti että yhteisöllisyyden näkökulmasta. Harjoittelun pääpaino on taidon kehittämisessä pohjoisen Suomen maastotyypissä, mutta mukana on tutusti ratatesti sekä tytöille että pojille.

Valintaohjeet

Santasport O-camp 2020 -leirille valitaan vuoden 2019 loppurankilta sarjojen H ja D 16 vuonna 2004 syntyneistä 41 tyttöä ja 39 poikaa. Tyttöjen ja poikien suhde määräytyy rankilla olevan ikäluokan suuruudesta ja rankipisteiden ja rankisijan suhteesta. Keväällä lisävalintoja tehdään seuraavasti: SM-keskimatkan jälkeen ajettavalta online-rankilta valitaan D16-sarjasta 26 tyttöä ja H16-sarjasta 24 poikaa, joilla ei ole vielä leiripaikkaa. Valittujen tulee ko. vuonna täyttää joko 15 tai 16 vuotta.

Leirikutsu ja ohjelma lähetetään huhtikuun lopussa ensimmäisessä erässä valituille urheilijoille ja lisävalituille heti kevään valintojen julkistamisen jälkeen.

Leirille valitut urheilijat loppurankin 2019 perusteella (20.12.2019)

———————————————-

Hiihtosuunnistuksen Suunta Huipulle -leiri (ent. VOL-leiri)

Kaudella 2019-2020  hiihtosuunnistuksen  Suunta Huipulle -leiri 15-18-vuotiaille maajoukkuetoiminnan ulkopuolella oleville urheilijoille järjestettiin Kuusamossa, Nuorisokeskus Oivangissa 5.-8.1.2020.  Leirillä oli mukana 21 osallistujaa.

Lisätiedot:
Nuorisopäällikkö
Timo Saarinen
timo.saarinen (a) suunnistusliitto.fi

Suunnistusliiton muuta leiritystä nuorille:

Leimaus-leiri 8-18-vuotiaille

Kultainen kompassi -cupin finaaliviikonlopun leiri 13–14-vuotiaille