VOL-leirit

Valtakunnallinen VOL on Suunnistusliiton valmennuksellinen leiri 15–16-vuotiaille nuorille. Leiri sisältää osaavien ohjaajien opastuksella suunnistuksen taitoharjoituksia, fyysistä harjoittelua sekä luentoja. VOL -leirejä järjestetään kesäisin (suunnistus) ja talvisin (hiihtosuunnistus). Valintaohjeet löytyvät alempaa tältä sivulta.

Suunnistuksen VOL -leiri

Kesän 2019 VOL -leirit järjestetään Vuokatin ja Kisakeskuksen Urheiluopistoilla 17. – 20.6.2019. Leiriviikot järjestetään molemmilla opistoilla samanaikaisesti maanantaista torstaihin.

Kisakeskuksen urheiluopistolla leireilevät Etelä-Pohjanmaan, Keski-Pohjanmaan, Kainuun, Kaakon, Päijät-Hämeen, Savo-Karjalan ja Uudenmaan urheilijat.

Vuokatin urheiluopistolla leireilevät FSO:n, Hämeen, Keski-Suomen, Lapin, Pohjois-Pohjanmaan, Satakunnan ja Varsinais-Suomen urheilijat.

Leireille tehtiin ensimmäiset urheilijavalinnat joulukuussa 2018. Lisävalinnat leireille tehdään toukokuun lopussa online-rankilta, jossa huomioidaan viimeisimpänä 26.5. 2019 käydyt kilpailut. Tuolloin valitaan D16-sarjasta 23 vailla paikkaa olevaa tyttöä ja H16-sarjasta 22 paikkaa vailla olevaa poikaa, jotka ovat syntyneet vuonna 2003 tai 2004.

Päivitys 7.6.2019:

Lisävalinnat VOL-leireille online-rankin 27.5. perusteella.

Vuokatin leirin KUTSU ja OHJELMA.

Kisakeskuksen leirin KUTSU ja OHJELMA.

Ilmoittautuminen leirille on päättynyt.

—————————–

Kesän 2019 VOL-leirin ensimmäiset urheilijavalinnat

Valintaohjeet

Kesän VOL -leirille valitaan edellisen vuoden 16-sarjojen loppurankin perusteella 110 nuorta, jotka leirivuonna täyttävät 16 vuotta. Tyttöjen ja poikien suhde määräytyy rankilla olevan ikäluokan suuruudesta ja rankipisteiden ja rankisijan suhteesta siten, että tytöillä ja pojilla on samantasoiset mahdollisuudet päästä leirille. Mikäli alueelta ei valinnassa tule valituksi yhtään nuorta, myönnetään aluepaikka harkinnan mukaan. Alkutalven valintojen yhteydessä määritellään montako tyttöä ja poikaa valitaan leireille leirivuoden keväällä.

Toukokuussa 2019 tehdään lisävalintoja online -rankin perusteella, jolloin valitaan D16-sarjasta ja H16-sarjasta tyttöjä ja poikia alkutalven valinnan yhteydessä ilmoitetut määrät, yhteensä 45 urheilijaa. Valittujen tulee ko. vuonna täyttää joko 15 tai 16 vuotta.

Hiihtosuunnistuksen VOL -leiri

Kauden 2018-2019 hiihtosuunnistuksen VOL -leiri järjestettiin Santasport Lapin Urheiluopistolla Rovaniemellä 1.-4.1.2019.

Valintaohjeet

Kauden 2018-2019 hiihtosuunnistuksen VOL -leirille kutsutaan kevään hiihtosuunnistusrankilta D15- ja H15-sarjoista 17 tyttöä ja 17 poikaa, jotka ovat valintavuonna täyttäneet 15 vuotta ja kilpailevat seuraavana vuonna 17-sarjassa. Lisäksi leirille on avoin osallistumismahdollisuus kaikille leirivuonna 15 -18 vuotta täyttäneillä hiihtosuunnistuksesta kiinnostuneilla nuorilla.

Lisätiedot:
Nuorisopäällikkö
Timo Saarinen
timo.saarinen (a) suunnistusliitto.fi

Suunnistusliiton muuta leiritystä nuorille

Leimaus-leiri 8-18-vuotiaille

Kultainen kompassi -cupin finaaliviikonlopun leiri 13–14-vuotiaille

Suunta Huipulle -leirit, 15–20-vuotiaille

Yläkoululeiritys 8–9-luokkalaisille

Kisakallion Urheiluopiston muu suunnistusleiritarjonta.

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail