Lisenssin vakuutus

Suunnistuksen lisenssin yhteydessä lunastetulla vakuutuksella suunnistaja saa Sporttiturva-vakuutuksen, jonka Suomen Suunnistusliitto ottaa kaikille lisenssin yhteydessä vakuutuksen maksaneille Pohjola Vakuutus osakeyhtiöstä. Myös ulkomaalainen urheilija voi lunastaa lisenssin yhteydessä vakuutuksen.

Vakuutus on voimassa 1.1.2024 alkaen, mikäli maksu on maksettu tammikuun aikana, myöhemmin maksettaessa maksupäivästä klo 24.00 lähtien. Vakuutus päättyy 31.12.2024.

Kaikki vakuutusasiat hoidetaan suoraan edellä mainitun vakuutusyhtiön konttoreissa.

Tapaturman sattuessa suositellaan hakeutumaan hoitoon OP Vakuutuksen  hoitolaitoskumppaneille tai kiireellistä hoitoa vaativissa tapauksissa terveyskeskukseen tai sairaalan ensiapupoliklinikalle. Hoitolaitoskumppanit selviävät Pohjola Vakuutuksen nettisivuilta.

Toimintaohjeet  vahinkotilanteessa:

1. Vahinko sattui – Ota yhteyttä Pohjola Terveysmestari -palveluun. Saat Terveysmestarilta asiantuntijan arvion oireistasi ja sinut ohjataan tarvittaessa suoraan sopivalle ammattilaiselle hoidettavaksi lähimpään Pohjola Sairaalaan tai Pohjola Vakuutuksen hoitolaitoskumppanin vastaanotolle.
    Pohjola Terveysmestari palvelee numerossa 0100 5225 tai Pohjola Sairaala -sovelluksessa.
  2. Pohjola Terveysmestarin palveluaikojen ulkopuolella tai akuuteissa kiiretapauksissa voit mennä mihin tahansa lääkäriin tai sairaalaan saadaksesi ensiapua. Täytä Urheiluvahinkoilmoitus puhelimitse numerossa 0303 0303 (arkisin klo 8-18) tai verkossa osoitteessa OP vakuutusilmoitus (huom! tarvitset verkkopankkitunnukset)
  3. Korvauksenhakija maksaa hoitokulut ensin itse ja hakee Kelasta sairausvakuutuslain mukaiset korvaukset. Kelasta on haettavat korvaukset 6 kk:n kuluessa siitä, kun kulut on maksettu.

Useimmat hoitolaitokset hoitavat sairausvakuutuksen Kelasta puolestasi. Tällöin korvaushakemuksen liitteeksi riittävät kopiot alkuperäisistä kuiteista. Ota mukaan Kela-kortti.

Saatuasi Kelasta korvauksen, toimita Kelan antama alkuperäinen korvauslaskelma sekä kopiot Kelaan toimitetuista kuiteista. Liitä mukaan alkuperäiset kuitit, joista Kela ei maksa korvausta sekä lääkkeiden alkuperäiset kuitit, reseptit tai niiden kopiot.