Kansalliset ja katsastukset

Kansalliset kilpailut 2021

SSL julistaa vuoden 2021 kansalliset suunnistus-, hiihtosuunnistus-, pyörä- ja tarkkuussuunnistuskilpailut seurojen haettavaksi.

Sähköinen hakemus karttaliitteineen on tehtävä IRMAssa ja lähetettävä se siellä alueen käsittelyyn 5.5.2020 mennessä. Alueen kilpailuohjaaja toimittaa sähköiset hakemukset liittoon 20.5.2020 mennessä.

Täydentävä erillishaku varsinaisen hakuajan jälkeen julkaistavan kilpailukalenterin vapaille ajankohdille on käynnissä jatkuvasti. Varsinaisen hakuajan jälkeenkin voi siis vielä hakea kilpailuja, jos kalenterissa on vapaa ajankohta.

Pohjakalenteri 2021

Huom!
Kansallisen kilpailun valvojalla tulee olla 1. luokan ratamestarikortti. Huomioikaa tämä hakemuksia tehdessänne.

Toivomme seurojen tarttuvan seuraaviin suunnistajien toiveisiin kilpailuja hakiessaan. Yksi vaihtoehto on järjestää kokeiluluontoinen tapahtuma seuran perinteisen kilpailun lisäksi.

• Sprinttikilpailuja toivotaan lisää. Pienempiä sprinttikilpailuja voidaan järjestää myös arki-iltakilpailuina.
  • Arki-iltakilpailuja on tullut kalenteriin jonkin verran lisää viime vuosina. Niille näyttäisi olevan kysyntää nykyistäkin enemmän. Arki-iltakilpailujen avulla saadaan kilpailutarjontaa laajennettua.
  • On toivottavaa, että kilpailuja järjestetään entistä enemmän myös kesäviikonloppujen ulkopuolella, aikaisemmin keväällä (etenkin sprinttejä), myöhemmin syksyllä ja talvellakin. Näiden ja arki-iltakilpailujen järjestelyissä on hyvä miettiä tavanomaista kevyempää toteutusta.
  • Uudenlaisia kilpailuformaatteja kannattaa kokeilla. Parisarjoja toivotaan.

Katsastukset 2021

Suunnistuksen, hiihtosuunnistuksen ja pyöräsuunnistuksen katsastuskilpailujärjestäjät rekrytoidaan kunkin lajin valmennusjohdon toimesta erikseen. Lisätietoja antaa huippu-urheilupäällikkö Petteri Kähäri, p. 050 564 2493, sähköposti petteri.kahari (a) suunnistusliitto.fi

SM –kilpailut 2020 – 2023

Vuosien 2020–2023 SM-kilpailuille on perinteisellä aikataululla haettu järjestäjiä, mutta kaikille kilpailuille ei ole vielä löytynyt järjestäjää. Järjestäjiä puuttuu vielä hiihto-, pyörä- ja tarkkuussuunnistuksen osalta.

Liiton tapahtumaryhmä etsii järjestäjiä nettisivulinkin kautta löytyvässä tiedostossa vihreällä ja sanalla ”haussa” merkityille kilpailuille jatkuvalla haulla.

Seuran, joka hakee jotakin avoinna olevista kilpailuista vuosille 2020–2023, tulee toimittaa IRMAssa sähköinen hakemus karttaliitteineen alueen käsittelyyn, ja alue toimittaa sähköisen hakemuksen edelleen liiton käsittelyyn. Haulla ei ole määritettyä aikataulua, vaan haku on jatkuvasti auki, kunnes järjestäjät on löydetty.

Suomen Suunnistusliitto

Tapahtumaryhmä