Kansalliset ja katsastukset

Kansalliset kilpailut 2025

Päivitetty 5.4.2024

SSL julistaa vuoden 2025 kansalliset suunnistus-, hiihtosuunnistus-, pyörä- ja tarkkuussuunnistuskilpailut seurojen haettavaksi. Hiihtosuunnistuskilpailujen hakuaika on 15.5.2024 mennessä ja kesälajien kilpailujen hakuaika on 15.8.2024 mennessä.

Sähköinen hakemus karttaliitteineen on tehtävä IRMAssa ja lähetettävä se siellä alueen käsittelyyn hiihtosuunnistuskilpailujen osalta viimeistään 15.5.2024. Alueen kilpailuohjaaja toimittaa sähköiset hakemukset liittoon viimeistään 31.5.2024.

Hiihtosuunnistuksen pohjakalenteri 2024-2025 (pdf), tilanne 5.4.2024

Suunnistus-, pyöräsuunnistus- ja tarkkuussuunnistuskilpailujen osalta hakemukset on toimitettava alueen käsittelyyn viimeistään 15.8.2024. Alueen kilpailuohjaaja toimittaa sähköiset hakemukset liittoon viimeistään 31.8.2024.

Suunnistuksen pohjakalenteri 2025 julkaistaan myöhemmin.

Täydentävä erillishaku varsinaisen hakuajan jälkeen julkaistavan kilpailukalenterin vapaille ajankohdille on käynnissä jatkuvasti. Varsinaisen hakuajan jälkeenkin voi siis vielä hakea kilpailuja, mutta myöntäminen käsitellään tapauskohtaisesti harkintaa käyttäen (mm. ajankohta ja kilpailupaikka jo hyväksyttyihin kilpailuihin nähden).

Huom!
Kansallisen kilpailun valvojalla tulee olla 1. luokan ratamestarikortti. Huomioikaa tämä hakemuksia tehdessänne.

Lähikilpailut 2024

Lähikilpailuja voi järjestää suunnistuksessa sekä pyörä- ja hiihtosuunnistuksessa seuraavasti, mikäli samalla alueella ei ole samana päivänä toista lähikilpailua tai arvokkaampaa kilpailua kalenterissa:

• Suunnistus ja pyöräsuunnistus: Marras-maaliskuussa kaikkina viikonpäivinä. Huhti-lokakuussa maanantaista torstaihin. Huhti-lokakuussa perjantaista sunnuntaihin, jos lisäksi naapurialueella ei ole 150 km säteellä kansallista tai arvokkaampaa kilpailua samana päivänä.
  • Hiihtosuunnistus: Kaikkina viikonpäivinä, jos lisäksi naapurialueella ei ole kansallista tai arvokkaampaa kilpailua samana päivänä.

Lähikilpailua voi hakea IRMAssa seuraavalla aikataululla

• Suunnistus- ja pyöräsuunnistus:  1.2.2024 alkaen vuoden 20234huhti-lokakuussa järjestettävän lähikilpailun osalta. Marras-maaliskuussa järjestettävää lähikilpailua voi hakea jatkuvasti.
  • Hiihtosuunnistus:  1.11.2024 alkaen hiihtosuunnistuskauden 2024–2025 lähikilpailun osalta.

Haettaessa lähikilpailua, tulee IRMAssa kertoa lisätietoa-kohdassa, että kyseessä on lähikilpailu, lisäksi kilpailun nimessä on mainittava lähikilpailu.

Katsastukset 2025

Suunnistuksen, hiihtosuunnistuksen ja pyöräsuunnistuksen katsastuskilpailujärjestäjät rekrytoidaan kunkin lajin valmennusjohdon toimesta erikseen. Lisätietoja antaa huippu-urheilupäällikkö Petteri Kähäri, p. 050 564 2493, sähköposti petteri.kahari (a) suunnistusliitto.fi