EmiTag-leimausjärjestelmän ohjeita

EmiTag on kosketusvapaa leimausjärjestelmä, jossa käytetään erilaisia välineitä (kilpailukortit, leimasimet ym.) kuin perinteisessä Emit-leimausjärjestelmässä.

EmiTag-leimausta käytetään Suomessa pääasiassa hiihto- ja pyöräsuunnistuksessa, mutta myös suunnistuksessa esimerkiksi sprinteissä ja sprinttiviesteissä.

Suunnistusliitolla on EmiTag-kalustoa, jota voi vuokrata Suunnistajan Kaupan kautta. EmiTag-vuokrausohjeet

EmiTag-kilpailukorteissa on valmistusnumero. EmiTag-kilpailukorteille ilmoitetaan vuosittain valmistusnumero, jota pienempi numeroiset eli vanhemmat kilpailukortit tulisi uusia tai niihin tulisi vaihdattaa paristo. Tällä tavoin varmistetaan kilpailukortin toimintavarmuutta. Pariston vaihto tulee tehdä Emitin toimesta, pariston vaihto hoidetaan Suomessa Emitin virallisen maahantuojan eli Suunnistajan Kaupan kautta.

Vuonna 2020 tulisi seuraavaa valmistusnumeroa pienemmän numeron omaavat EmiTag-kilpailukortit uusia tai niihin tulisi vaihtaa paristo: 3 731 640

Emit-yhtiön sivustolla löytyy hyviä ohjeita EmiTag-järjestelmän käytöstä sekä järjestäjille että kilpailijoille. Ohjeet ovat englanniksi.

Emit-yhtiön ohjeita:

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail