Suunnistusliiton hallitus päätti kokouksessaan tiistaina 11.6. markkinointiyhtiön perustamisesta. Markkinointiyhtiön tavoitteena on liiton kumppanitoiminnan vahvistaminen.
– Julkinen rahoitus liikunnalle ja urheilulle on pienentymässä tulevina vuosina voimakkaasti. Suomalaisen urheilun näkökulmasta on tärkeää kehittää omaa varainhankintaa ja markkinointiyhtiön perustaminen avaa tähän uusia mahdollisuuksia, toteaa Suunnistusliiton toimitusjohtaja Mika Ilomäki.
Markkinointiyhtiön perustamista selvitettiin kevään ajan ja esimerkkejä haettiin muista urheilun lajiliitoista sekä Suomesta että ulkomailta. Useilla lajiliitoilla Suomessa on vastaavanlainen yhtiö. Suunnistusliiton oman toiminnan lisäksi perustettava markkinointiyhtiö avaa mahdollisuuksia myös Jukolan viestin kaupallisten toimintojen kehittämiselle.
– Jukolan viestit ja Suunnistusliitto ovat jo pitkään tehneet yhteistyötä Jukolan kumppanihankinnassa. Yhteistyön jatkaminen markkinointiyhtiön puitteissa on luonteva jatke yhteistyölle, näkee asian Jukolan taustayhteisön ja omistajan eli Kaukametsäläiset ry:n puheenjohtaja Juhani Sihvonen.
Tavoitteena on, että markkinointiyhtiö aloittaa toimintansa tulevana syksynä.