Leimaus-leirin järjestäjät vuosille 2021 ja 2022 valittu

Suunnistusliitto on päättänyt seuraavat Leimaus-leirin järjestäjät vuosille 2021 ja 2022. Vuonna 2021 Leimaus-leiri järjestetään Kuopiossa, jolloin järjestelyiden päävastuussa ovat Liike-energia Oy:n tiimi Jere Pajunen, Suvi Piispanen sekä Hannu Airila. Vuoden 2022 leirin pitopaikka on Tampere, järjestäjänä Tampereen Pyrintö.

Leimaus-leiri on Suomen Suunnistusliiton vuosittainen lajitapahtuma 8-18-vuotiaille. Valtakunnallinen leiri kokoaa vuosittain noin 1500 osallistujaa ja ohjaajaa nauttimaan hyvistä harjoituksista, oheisohjelmista ja leiritunnelmasta. Ensimmäinen leiri järjestettiin vuonna 1995 ja vuodesta 2010 alkaen Leimaus on järjestetty vuosittain.

– Nykyinen Leimaus-leiri noin 1500 osallistujan tapahtumana on iso ponnistus järjestäjältä ja vaatii myös hyvät olosuhteet sekä harjoitusten että erityisesti majoituksen osalta. Nyt valituilla järjestäjillä on hyvät valmiudet toteuttaa laadukkaat leirit ja kehittää tuotetta entistä paremmaksi. Leimaus-leiri on vetovoimainen tapahtuma, jota on järjestetty eri puolilla Suomea erilaisissa ympäristöissä. Se on ollut tapahtuman ehdoton rikkaus ja on sitä myös tulevaisuudessa, kun uusia järjestäjäpaikkakuntia haetaan, kertoo Suunnistusliiton nuorisopäällikkö Timo Saarinen.

Ensi kesänä Leimaus on Imatran Kylpylällä, järjestäjinä Joutsenon Kullervo ja SK Vuoksi. Vuonna 2020 leiripaikkana on Vuokatin Urheiluopisto. Seuraavan kerran Leimaus-leirin järjestäjähaku avataan kevättalvella 2020.

– Perinteisten urheiluopistojen lisäksi on luvassa mielenkiintoisia leiripaikkoja, kuten ensi kesänä Imatran Kylpylä. Tampereella taas päästään vuonna 2022 aivan kaupungin tuntumaan, mikä tuo jälleen uutta ilmettä Leimaus-leirille, toteaa Saarinen.