Suunta Huipulle -kurssi (taso 2)

Päivitetty 8.2.2018

Suunta Huipulle -kurssi on suunnattu niin lapsuus-, valinta- kuin huippuvaiheen urheilijoiden parissa toimiville valmentajille. Koulutukseen osallistuvilta edellytetään tason 1 tietojen ja taitojen hallitsemista sekä aktiivista toimimista valmennus-/ohjaustehtävissä.

Koulutuksen laajuus on 4 opintoviikkoa (160 tuntia), josta lähiopetusta 70 tuntia ja etäopiskelua 90 tuntia. Lähiopetus koostuu kolmesta lähijaksosta. Lähijaksojen lisäksi kurssi sisältää käytännön valmennustehtäviä valmentajan omassa toimintaympäristössä sekä oppimistehtävien raportointia. Tutkintotodistuksen saaminen edellyttää oppimistehtävien hyväksyttyä suorittamista.

Suunta Huipulle -kurssi järjestetään vuosittain. Seuraava kurssi alkaa marraskuussa 2018 ja se koostuu kolmesta lähijaksosta, jotka järjestetään syksyn ja kevään välissä. Kurssi järjestetään saman aikataulun mukaan Kisakallion urheiluopistolla ja Vuokatin urheiluopistolla. Vuokatin koulutus sisältää hiihtosuunnistajille myös oman lajin ja hiihdon lajivalmennusosuuksia.

Suunta Huipulle -kurssin osaamistavoitteet (pdf)

Suunta Huipulle -kurssin hinta on n. 600 euroa. Hintaan sisältyy lähijaksojen koulutus materiaaleineen ja majoitus täysihoidolla 2-3 hengen huoneissa. Suunnistusseuran huipputreenit -paketin hinta on 50 euroa ja se on vapaaehtoinen. Ilmoittautuessaan kurssilainen sitoutuu koko kurssiin maksuineen.

Kurssin lähijaksojen yhteydessä järjestetään myös Suunta Huipulle -leirejä, jotka ovat avoimia 15-20-vuotiaille nuorille tarkoitettuja valmennusleirejä. Valmennuskurssin ja leirin ohjelmat suunnitellaan siten, että lähijaksojen käytännön harjoitukset toteutetaan leiriharjoitusten yhteydessä.

Tiedustelut:
Kisakallio: Katri Lindeqvist, katri.lindeqvist (a) suunnistusliitto.fi, p. 044 3236657
Vuokatti: Jyrki Uotila jyrki.uotila (a) vuokattisport.fi, p. 0400 628794