Suunta Huipulle -kurssi (taso 2)

Päivitetty 1.2.2017

Suunta Huipulle -kurssi on suunnattu niin lapsuus-, valinta- kuin huippuvaiheen urheilijoiden parissa toimiville valmentajille. Koulutukseen osallistuvilta edellytetään tason 1 tietojen ja taitojen hallitsemista sekä aktiivista toimimista valmennus-/ohjaustehtävissä.

Koulutuksen laajuus on 4 opintoviikkoa (160 tuntia), josta lähiopetusta 70 tuntia ja etäopiskelua 90 tuntia. Lähiopetus koostuu kolmesta lähijaksosta. Lähijaksojen lisäksi kurssi sisältää käytännön valmennustehtäviä valmentajan omassa toimintaympäristössä sekä oppimistehtävien raportointia. Tutkintotodistuksen saaminen edellyttää oppimistehtävien hyväksyttyä suorittamista.

Suunta Huipulle -kurssi järjestetään vuosittain. Seuraava kurssi alkaa marraskuussa 2017.

Suunta Huipulle -kurssin osaamistavoitteet (pdf)

Suunta Huipulle -kurssin hinta on n. 600 euroa. Hintaan sisältyy lähijaksojen koulutus materiaaleineen ja majoitus täysihoidolla 2-3 hengen huoneissa. Suunnistusseuran huipputreenit -paketin hinta on 50 euroa ja se on vapaaehtoinen. Ilmoittautuessaan kurssilainen sitoutuu koko kurssiin maksuineen.

Kurssin lähijaksojen yhteydessä järjestetään myös Suunta Huipulle -leirejä, jotka ovat avoimia 15-20-vuotiaille nuorille tarkoitettuja teemaleirejä. Valmennuskurssin ja leirin ohjelmat suunnitellaan siten, että lähijaksojen käytännön harjoitukset toteutetaan leiriharjoitusten yhteydessä.

Tiedustelut:
Katri Lindeqvist, katri.lindeqvist (a) suunnistusliitto.fi, p. 044 3236657

Lumilajien tason 2 valmentajakoulutus

Kesäkuusta marraskuuhun vuonna 2016 järjestetty hiihtosuunnistuksen taso 2 valmentajakoulutus toteutettiin yhteistyössä muiden lumilajien kanssa. Kurssi antoi valmiudet ensisijaisesti 13–18-vuotiaiden henkilökohtaiseen  ja seuravalmennukseen. Ensimmäinen ja viimeinen lähijakso toteutettiin samalla ohjelmalla kaikilla opistoilla; toisella lähijaksolla keskityttiin hiihtosuunnistuksen lajivalmennukseen. Koulutukseen kuului ennakko- ja etätehtäviä liittyen omaan toimintaympäristöön ja oppimiseen.

Lumilajien tason 2 valmentajakoulutuksen hinta on ollut n. 550 € + leirijakson

Tiedustelut: