VOL-leirit

Valtakunnallinen oravapolkuleiri VOL on Suunnistusliiton valmennuksellinen leiri 15–16-vuotiaille nuorille. Leiri sisältää osaavien ohjaajien opastuksella suunnistuksen taitoharjoituksia, fyysistä harjoittelua sekä luentoja. VOL -leirejä järjestetään kesäisin (suunnistus) ja talvisin (hiihtosuunnistus).

Suunnistuksen VOL -leiri

Kesän 2017 leirit järjestetään Vuokatin Urheiluopistolla 12. – 16.6.2017 ja Kisakeskuksen Urheiluopistolla 26. – 30.6.2017. Leireille on tehty ensimmäiset valinnat marraskuussa 2016 ja lisävalinnat toukokuussa 2017.  Lue lisää valintaohjeista alempana tällä sivulla.

Kesän 2017 VOL-leirien ensimmäiset valinnat, leiripaikkakunnat ja aluejaot.

Kesän 207 VOL-leirien lisävalinnat

Vuoden 2017 VOL -leirien leirikirjeet ja alustavat leiriohjelmat:
Vuokatti: Kutsu ja ohjelma
Kisakeskus: Kutsu ja ohjelma

Hiihtosuunnistuksen VOL-leiri

Talven 2016 VOL-leiri  pidetiin 15.-18.12.2016 Vuokatin Urheiluopistolla. Talven 2017 leiristä tiedotetaan syksyllä 2017.

Valintaohjeet

Kesäisin pidettävälle VOL-leirille valitaan edellisen vuoden 16-sarjojen loppurankin perusteella 110 nuorta, jotka leirivuonna täyttävät 16 vuotta. Tyttöjen ja poikien suhde määräytyy rankilla olevan ikäluokan suuruudesta ja rankipisteiden ja rankisijan suhteesta siten, että tytöillä ja pojilla on samantasoiset mahdollisuudet päästä leirille. Mikäli alueelta ei valinnassa tule valituksi yhtään nuorta, myönnetään aluepaikka harkinnan mukaan. Alkutalven valintojen yhteydessä määritellään montako tyttöä ja poikaa valitaan leireille leirivuoden keväällä.

Leirivuoden keväällä tehdään lisävalintoja seuraavasti:  SM-keskimatkan jälkeen ajettavalta online -rankilta valitaan D16-sarjasta ja H16-sarjasta tyttöjä ja poikia alkutalven valinnan yhteydessä ilmoitetut määrät, yhteensä 45 urheilijaa. Valittujen tulee ko. vuonna täyttää joko 15 tai 16 vuotta.

Hiihtosuunnistuksen VOL-leirille valitaan 20 tyttöä ja 20 poikaa kevään hiihtosuunnistusrankilta sarjoista D16 ja H16, jotka ovat valintavuonna täyttäneet 15 vuotta ja kilpailevat seuraavana vuonna 16-sarjassa. Lisäksi leirille on avoin osallistumismahdollisuus leirivuonna 14 vuotta täyttäneillä nuorilla (tämä muutos on tehty valintaperusteisiin 30.9.2014).

Lisätiedot:

Seuratoimintapäällikkö
Katja Kyckling
katja.kyckling (a) suunnistusliitto.fi

Suunnistusliiton muuta leiritystä nuorille

Leimaus-leiri 8-18-vuotiaille

Kultainen kompassi -cupin finaaliviikonlopun leiri 13–14-vuotiaille

Suunta Huipulle -leirit, 15–20-vuotiaille

Yläkoululeiritys 8–9-luokkalaisille

Kisakallion Urheiluopiston muu suunnistusleiritarjonta.