Nuori Suunta -ohjaajakoulutus

Kenelle

Nuori Suunta -ohjaajakoulutus on suunnattu ohjaajille ja ohjaajiksi aikoville henkilöille, jotka toimivat seuroissa alle 12-vuotiaiden ohjaajina. Koulutus sopii hyvin aloitteleville ohjaajille ja seuroille, joissa nuorisotyö on aluillaan. Koulutukseen osallistuvilla on hyvä olla perustiedot ja jonkinlainen käsitys lajista. Ilmoittaudu koulutukseen.

Sisältö

• Suunnistus lasten ja nuorten harrastuksena; lajin ja lasten tuntemus
• Minä ohjaajana, oppimiskäsitys
• Seuran nuorisotoiminnan käynnistäminen tai tehostaminen
• Kokemusten vaihto
• Osallistujien toiveet

Koulutuksen aikana työstettävät tehtävät liittyvät kiinteästi omaan toimintaan ohjaajana seurassa.

Suosituksena on, että seurasta osallistuisi useampi ohjaaja samanaikaisesti koulutukseen, jolloin muodostuisi tiimi, joka tukee toisiaan ja joka vie yhdessä seuran toimintaa eteenpäin.

Laajuus

Koulutus toteutetaan kahtena viikonlopun (la – su) mittaisena koulutusjaksona, yhteensä 36 tuntia. Jaksojen välissä tapahtuva etäopiskelu sisältää mm. ohjaustehtäviä seurassa, jolloin tason 1 kokonaislaajuus on noin 50 tuntia.

Koulutuksia vetävät Nuori Suunta -luotsit. Luotsit tukevat seuraohjaajia yhdessä sovituissa kehittämistehtävissä nykyaikaisen koulutuskäytännön tavoin: he ovat asiantuntijoita, ohjaajia, avustajia, ajatusten herättäjiä, yhteyksien luojia jne. Luotsien yhteystiedot.

Todistus

Osallistujat saavat koulutuksen päättyessä todistuksen.

Hinta

Tason 1 koulutuksen hinta on  75 euroa/viikonloppu/osallistuja tai 225 euroa / viikonloppu / seura (jos 3 tai useampia ohjaajia samasta seurasta). Hinta sisältää opetuksen ja muun materiaalin, paitsi Suunnistusseuran huipputreenit – harjoituskorttipaketin (ks. alla). Tilavuokrat, ruokailut ym. olosuhteet eivät sisälly tähän hintaan. Nämä kulut jaetaan osallistujien tai heidän seurojensa kesken.

Edellytämme, että osallistujalla on käytössään Suunnistusseuran huipputreenit -harjoituskorttipaketti. Paketti tulee lunastaa koulutuksessa, mikäli osallistujalla ei ole sellaista käytettävissä. Paketin hinta 50 euroa koulutuksen yhteydessä lunastettuna, (hinta muutoin 70 euroa) laskutetaan seuroilta koulutusten laskutuksen yhteydessä. Paketin käyttö koulutusmateriaaliksi laajentaa monipuolisten ja innostavien harjoitusten käyttöönottoa seuroissa.

Tilaaminen ja toteutus

Seurat tai alueet voivat tilata koulutuksen Suunnistusliitosta. Tilaukset tulee tehdä useita kuukausia ennen aiottua koulutusta, kuitenkin viimeistään 2,5 kuukautta aikaisemmin. Näin varmistetaan aikaa valmistelulle ja koulutuksen markkinoinnille. Tilaajaseura (tai -alue) järjestää koulutukselle tilat ja muut sovittavat olosuhteet. Seuran tilaama koulutus on pääsääntöisesti avoin myös muiden seurojen osallistujille.

Käynnistä tilaus täyttämällä lomake. Tilauslomakkeella on kerrottu tarvittavista olosuhteista. Voit myös ottaa yhteyttä sähköpostitse tai puhelimitse.

Koulutuksen tilauslomake

Tiedustelut ja tilaukset: Katja Kyckling, p. 0400 977 180, katja.kyckling(at)suunnistusliitto.fi