Sinikka Kukkonen on kuollut

Suomen menestyneimpiin suunnistajiin ja hiihtosuunnistajiin kuulunut Sinikka Kukkonen menehtyi pitkäaikaiseen sairauteen 25.7. Heinolassa. Kukkonen oli kuollessaan 69-vuotias. Hän edusti Suomea MM-suunnistuksessa viisi kertaa vuosina 1970-78 ja MM-hiiihtosuunnistuksessa neljä kertaa vuosina 1975-82. Hän saavutti urallaan suunnistuksen MM-viestikultaa 1972 ja -hopeaa 1976. Hiihtosuunnistuksessa Sinikka Kukkonen saavutti lajin ensimmäisissä MM-kisoissa Hyvinkäällä maailmanmestaruuden. Viestijoukkueessa hän juhli hiihtosuunnistuksen MM-kultaa kolme kertaa.

Sinikka Kukkonen edusti urallaan seuratasolla Pielaveden Sampoa, Juvan Urheilijoita, Lahden Suunnistajat -37:ää sekä Lammin Säkiää. Kukkonen sai tunnustuksena urastaan Suomen Suunnistusliiton kultaisen ansiomerkin sekä Suomen valtion Pro Urheilu -tunnustuspalkinnon (2010).

Sinikka Kukkonen (vas.) voitti kolme kertaa hiihtosuunnistuksen MM-viestikultaa. Vuonna 1977 joukkueen muut kultamitalistit olivat Aila Flöjt ja Kaija Halonen.