Leiritoiminta

Kansainvälinen leiritoiminta

Youth Orienteering Leaders Academy 2019 (YOLA 2019) on nuorten johtajien leiri, joka on suunnattu erityisesti ohjaus- ja seuratoiminnasta kiinnostuneille 18-25-vuotiaille nuorille. Leiri järjestetään 8.-13.7.2019 suunnistuksen nuorten MM-kisojen aikaan Tanskassa Silkeborgin ympäristössä, joten nyt on loistava mahdollisuus päästä tutustumaan eri maiden nuoriin suunnistustoimijoihin ja samalla seuraamaan JWOC-kisoja paikan päällä. Osallistujat tulevat Tanskan lisäksi Virosta, Latviasta, Liettuasta, Norjasta, Ruotsista ja Suomesta. Leirin järjestelyistä vastaa Tanskan Suunnistusliitto (Dansk Orienterings-Förbund).

Kutsu ja alustava ohjelma (english)

Suomen osallistujaryhmään haemme vielä:

Yhtä 18-25-vuotiasta leiriosallistujaa.

Leirikieli on englanti ja valittavilta henkilöiltä odotetaan rohkeutta kommunikoida englanniksi. Lisäksi edellytämme aktiivista osallistumista leirin toimiin ja esimerkillistä käyttäytymistä leirillä. Tarkemmista ohjeista ja  pelisäännöistä tiedottaa leirin järjestäjä lähempänä kesää.

Avaa tarkemmat hakuohjeet ja hakulomake. HUOM! Hakemuksen voi tehdä myös sähköpostilla suoraan nuorisopäällikölle!

Lisätiedot: nuorisopäällikkö Timo Saarinen, (040 5198699), timo.saarinen@suunnistusliitto.fi

Viime vuosina toteutuneita kansainvälisiä leirejä:
2null15 Rauland, Norja

2null15 – leiri järjestetiin Norjan Raulandissa 3.-11.7.2015. Samaan aikaan leirin kanssa  ja samassa kunnassa järjestetiin myös suunnistuksen nuorten MM-kilpailut. Leiriohjelmassa oli mm. ratamestarityöskentelyä, ryhmätöitä, tutustumista kilpailujen (nuorten MM ja yleisökilpailu) järjestämiseen. Leirin aikana oli myös suunnistusharjoituksia sekä mahdollisuus osallistua nuorten MM-kilpailujen yhteydessä juostavaan yleisökilpailuun.

2null13 Vuokatti, Suomi

2null13 järjestettiin Vuokatissa 10.–14.7.2013  suunnistuksen MM-kilpailujen yhteydessä. Leirin järjestelyistä vastasi Suomen Nuorten tiimi. 2null13-leirin teemana oli ohjaamiskulttuurit eri pohjoismaissa. Jokaisen maan leiriryhmä järjesti ohjelmaa oman maansa suunnistukseen ja urheiluun liittyen. Lisäksi ohjelmassa oli vaellus Vuokatinvaaralle, eri maiden huippu-suunnistajien luentoja, ryhmätehtäviä ja tietenkin MM-kisojen seuraamista kilpailupaikalla. Leiriläisillä oli myös mahdollisuus osallistua yleisökilpailuun MM-maastossa (KRV 4) ja illan vapaa-ajalla suunnistaa loistavissa Vuokatin harjoitusmaastoissa hyvillä kartoilla.

nuoriso_2null13_pakattu