Leiritoiminta

Kansainvälinen leiritoiminta

Youth Orienteering Leaders Academy 2019 (YOLA 2019) on nuorten johtajien leiri, joka on suunnattu erityisesti ohjaus- ja seuratoiminnasta kiinnostuneille 18-25-vuotiaille nuorille. Leiri järjestetään 8.-13.7.2019 suunnistuksen nuorten MM-kisojen aikaan Tanskassa Silkeborgin ympäristössä. Osallistujat tulevat Tanskan lisäksi Virosta, Latviasta, Liettuasta, Norjasta, Ruotsista ja Suomesta. Leirin järjestelyistä vastaa Tanskan Suunnistusliitto (Dansk Orienterings-Förbund).

Lisätiedot: nuorisopäällikkö Timo Saarinen, (040 5198699), timo.saarinen@suunnistusliitto.fi

Viime vuosina toteutuneita kansainvälisiä leirejä:
2null15 Rauland, Norja

2null15 – leiri järjestetiin Norjan Raulandissa 3.-11.7.2015. Samaan aikaan leirin kanssa  ja samassa kunnassa järjestetiin myös suunnistuksen nuorten MM-kilpailut. Leiriohjelmassa oli mm. ratamestarityöskentelyä, ryhmätöitä, tutustumista kilpailujen (nuorten MM ja yleisökilpailu) järjestämiseen. Leirin aikana oli myös suunnistusharjoituksia sekä mahdollisuus osallistua nuorten MM-kilpailujen yhteydessä juostavaan yleisökilpailuun.

2null13 Vuokatti, Suomi

2null13 järjestettiin Vuokatissa 10.–14.7.2013  suunnistuksen MM-kilpailujen yhteydessä. Leirin järjestelyistä vastasi Suomen Nuorten tiimi. 2null13-leirin teemana oli ohjaamiskulttuurit eri pohjoismaissa. Jokaisen maan leiriryhmä järjesti ohjelmaa oman maansa suunnistukseen ja urheiluun liittyen. Lisäksi ohjelmassa oli vaellus Vuokatinvaaralle, eri maiden huippu-suunnistajien luentoja, ryhmätehtäviä ja tietenkin MM-kisojen seuraamista kilpailupaikalla. Leiriläisillä oli myös mahdollisuus osallistua yleisökilpailuun MM-maastossa (KRV 4) ja illan vapaa-ajalla suunnistaa loistavissa Vuokatin harjoitusmaastoissa hyvillä kartoilla.

nuoriso_2null13_pakattu

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail