Suunnistus koulussa

Koulu kartalla – suunnistaen lisää liikettä

Koulu kartalla -hanke on Suunnistusliiton vuonna 2018 käynnistynyt koulusuunnistuksen kehittämishanke. Hankkeessa luodaan uusia koulusuunnistuksen opetus- ja harjoitusmateriaaleja, järjestetään opettajakoulutuksia sekä oppilastapahtumia. Hankkeen pilottivaiheessa 2018-2019 on mukana 7 seuraa, joiden kanssa luodaan malleja myös koulu-seura -yhteistyöstä.

Koulu kartalla -nettisivut

Olé kartalla!

Olé kartalla! on Suunnistusliiton laatima koulusuunnistuksen malli. Olé kartalla! -sivusto esittelee yksinkertaisesti ja selkeästi, miten suunnistusta voidaan toteuttaa kouluissa hauskalla ja innostavalla tavalla. Sivustolta löytyy runsaasti ideoita ja materiaalia suunnistuksen järjestämiseksi koulujen ja kerhojen liikuntatunneilla.

nuorisoOleKartallaLapinakyva

Malliharjoituksia koulujen suunnistustunneille

Opetushallituksen www-sivuilta EDU.FI löytyy Suunnistusliiton kanssa yhteistyössä tehtyjä opetusmateriaalia ja vinkkejä peruskoulujen liikuntatuntien suunnistusopetukseen.

Lisäksi materiaalia ja vinkkejä suunnistuksen opetukseen kouluissa löytyy Jani Lakasen ja Heikki Toivion tekemiltä sivuilta

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail