Tervetuloa ohjaajaksi -koulutus

Tervetuloa ohjaajaksi on starttikoulutus urheiluseurojen uusille ja aloitteleville, pääasiassa 6 – 11 -vuotiaiden lasten kanssa toimiville ohjaajille tai ohjaajaksi aikoville. Koulutus perehdyttää osallistujat lasten liikunnan ja lasten ohjaamisen perusteisiin, antaa vinkkejä harjoituskerran suunnitteluun sekä innostaa hakeutumaan laajempiin koulutuksiin.

Koulutuksen voi suorittaa Olympiakomitean verkkokoulutuksena tai hakeutumalla Liikunnan aluejärjestöjen järjestämiin yleisiin Tervetuloa ohjaajaksi -koulutuksiin. Suunnistusliitto järjestää lajikohtaista alle 12 -vuotiaiden lasten ohjaajille tarkoitettua laajempaa Nuori Suunta -ohjaajakoulutusta.

Olympiakomitean Tervetuloa ohjaajaksi -verkkokoulutus

Tervetuloa ohjaajaksi -verkkokoulutus sisältää seuraavat osiot:

• Perustietoa ohjauksesta
  • Ohjaamisen suunnittelu
  • Ohjaaminen
  • Oma kehittyminen
  • Tukimateriaalia ohjaajalle

Koulutus kestää 35 min ja sitä voi katsoa pienissä paloissa. Koulutus on maksuton.
Verkkokoulutukseen >>

Liikunnan aluejärjestöjen Tervetuloa ohjaajaksi -koulutukset

Liikunnan aluejärjestöt järjestävät Tervetuloa -ohjaajaksi -koulutuksia yleiskoulutuksina, jotka soveltuvat kaikkien lajien edustajille. Koulutuksen kesto on 3 tuntia ja koulutuksen sisältöalueet ovat:

• Lasten liikunnan ja urheilun lähtökohdat
  • Ohjaajana ja valmentajana toimiminen
  • Ohjaamisen perusteet (ryhmän hallinta ja harjoituskerran suunnittelu)
  • Tuen löytäminen

Tutustu liikunnan aluejärjestöjen yhteiseen koulutuskalenteriin tai ota yhteyttä lähimpään aluejärjestöösi.

Lisätietoja Tervetuloa ohjaajaksi -koulutuksista voit kysyä myös:
katja.kyckling (a) suunnistusliitto.fi