Toimi näin

Aloita Hippo-suunnistuskoulu ottamalla yhteyttä Osuuspankkiin

Yhteistyön sopiminen käynnistyy kun suunnistusseura ottaa yhteyttä paikkakuntansa osuuspankin markkinoinnista vastaavaan henkilöön. Osuuspankkeja on informoitu Hippo-suunnistuskoulu -yhteistyöstä helmikuun alussa. Huomioitahan, että yhteistyöstä ja Hippo-brändin käytöstä on sovittava vuosittain osuuspankin kanssa.

Seura neuvottelee pankin kanssa, lähtisikö pankki tukemaan Hippo-suunnistuskoulun järjestämistä. Seura kertoo, miten suunnistuskoulu toimii ja mitkä olisivat pankin mahdollisuudet osallistua toimintaan (starttitapahtuma, mukanaolo avajaisissa/päättäjäisissä, Hippo-banderolli tai -hahmo tapahtumiin, kirje vanhemmille tms.) ja mitä apua seura toivoisi pankilta (pikkupalkintoja, tulostusapua, lehti-ilmoitus tms.).

Kun pankki lähtee mukaan yhteistyöhön:

1) Pankki ilmoittautuu OPn ja Olympiakomitean  ilmoittautumislomakkeella Hippo-suunnistuskoulu yhteistyöhön.

2) Kun ilmoittautuminen näkyy järjestelmässä, lähettää Suunnistusliitto suunnistusseuran yhteyshenkilölle linkin materiaalin tilaamista varten.

3) Seura tilaa materiaalit nettilomakkeella ja Suunnistusliitto toimittaa tilatut materiaalit seuralle.

Starttitapahtuma

Seura ja pankki voivat paikallisesti sopia Hippo-suunnistuspäivän/illan järjestämisestä perheille noin viikkoa ennen Hippo-suunnistuskoulun alkua. Esim. arki-iltana keskeisellä paikalla parin tunnin mittaisena non-stop -tapahtumana. Starttitapahtumassa voidaan jakaa suunnistuskoulun esitettä (materiaaleissa valmis esitepohja) ja ottaa vastaan ilmoittautumisia. Tapahtumaan voi yhdistää mahdollisuuden tutustua suunnistukseen, esim. Emit- tai MOBO-radalla.

Materiaalit

Hippo-suunnistuskoulun suomenkieliset materiaalit vuonna 2019:
• Word-muotoinen markkinointi-/ilmoituspohja, johon seura voi täyttää oman seuran tiedot)
• Hippo-suunnistuskoulun harjoitusvihko, jonka takakannessa on diplomi.
• Hippo-tarra
• Suunnistus lasten harrastuksena -vinkkivihko vanhemmille
• Ohjaajan opas 1 kpl/seura
• Suunnistusratoja lapsille vihko (julkaisuvuosi 2013). Vihko sisältää ohjeita harjoitusten ja kilpailujen järjestämiseen. Maksimitilausmäärä 10 kpl/seura.

Ruotsinkieliset materiaalit (HUOM!! Ennakkotiedoista poiketen ruotsinkielistä materiaalia ei uusita kevääksi 2019. Vanhaa materiaalia on vielä saatavilla jonkin verran) :
• Suunnistuskoululaisen tehtäväkirja (Jättekul, 2006)
• Hippo-tarra
• Diplomi

Seurat saavat Suunnistusliiton Hippo-nettisivujen ’ei julkisen’- sivun osoitteen, josta voivat ladata ja tulostaa Hippo-materiaaleja:
• Markkinointijuliste
• Kirje Hippo-suunnistuskoululaisen vanhemmille
• Puuhatehtäviä Hippo-suunnistuskoululaisille.

Osuuspankeilla on käytettävissä Hippo-suunnistuskoulun sähköisiä materiaaleja.
• Markkinointijuliste ( A3-koko)
• Lehti-ilmoituspohja
• Kirje Hippo-suunnistuskoululaisen vanhemmille

Seurat ja pankit tyytyväisiä yhteistyöhön

Hippo-suunnistuskoulutoiminta alkoi keväällä 2004. Kokemukset yhteistyöstä ovat sekä pankkien että seurojen taholta olleet hyvin myönteisiä. Seurat ovat olleet tyytyväisiä yhteistyömallin helppouteen ja yhteistyön kautta saamaansa materiaaliin. Hippo-tunnus on koettu isoksi markkinointivaltiksi.  Pankit ovat olleet tyytyväisiä näkyvyyteensä ja materiaaleihin. Erityisesti pankit ovat kiittäneet hyvin järjestettyjä ja organisoituja suunnistuskoulutapahtumia.