Nuorten Jukola ja superviikonloppu

Tapahtumat tähtäimessä -superviikonlopun eli Nuorten Jukolan, INOV-8-liigan finaalin sekä valtakunnallisen Kompassi-kilpailun järjestäjähaku vuosille 2024 – 2025

Suunnistuksen loppukesän suuret nuorisokilpailutapahtumat on yhdistetty samaan Tapahtumat tähtäimessä -superviikonloppuun, joka koostuu kolmesta osasta: lauantaina järjestettävästä Nuorten Jukolasta sekä sunnuntaina järjestettävistä valtakunnallisesta Kompassi-kilpailusta ja INOV-8-liigan finaalista.

Nuorten Jukola on vuosittain elokuussa järjestettävä 7-osuuksinen nuorten viestisuunnistuskilpailu, johon osallistuu noin 160 joukkuetta. Valtakunnallinen Kompassi-kilpailu on vuodesta 2021 alkaen kilpailtava 10-14-vuotiaiden alueottelu, joka suunnistetaan henkilökohtaisina kilpailuina (14-sarjoissa yhteislähtö, muissa väliaikalähtö) superviikonlopun sunnuntaina. INOV-8-liigan finaali on 16-20-vuotiaiden kilpailu, joka suunnistetaan superviikonlopun sunnuntaina keski- tai pitkänmatkan radoilla takaa-ajolähtöinä Kompassi-tapahtuman perään.

JULISTAMME HAETTAVAKSI VUOSIEN 2024 JA 2025 NUORTEN JUKOLAT, VALTAKUNNALLISET KOMPASSI-KILPAILUT ja INOV-8-LIIGAN FINAALIT.

Hakijan tulee sitoutua järjestämään kaikki viikonlopun tapahtumat: Nuorten Jukola, Kompassi-kilpailu ja INOV-8-liigan finaali. Tapahtumat voi järjestää yksittäinen seura tai useampi seura yhteistyössä, jolloin tapahtumaviikonlopussa voi olla kaksi eri keskusta, joiden välinen maantieteellinen etäisyys on maksimissaan 50 km.

Kilpailuhakemus tehdään sähköisesti IRMAssa. Hakemukseen suositellaan vapaamuotoista liitettä, joka sisältää mm. hakijaseuran tai seurojen esittelyn, kilpailumaastoa ja -keskusta kuvaavat hyvälaatuiset kartat ja kuvat sekä maaston tai maastojen alustava käyttösuunnitelma molempina kilpailupäivinä (Nuorten Jukolan osalta eri osuuksille tarkoitettujen ratojen linjaukset ja sunnuntain kilpailumaaston esittely, mikäli eri kuin lauantaina).
Liitto nimeää Nuorten Jukolan valvojan ja sunnuntain kilpailun valvojan, sekä seuran esityksestä ratavalvojan.

Hakemus lähetetään IRMAssa 31.3.2021 mennessä alueen kilpailuohjaajalle. Alue lähettää IRMAssa hakemuksen mahdollisine lisätietoineen liittoon 15.4.2021 mennessä.

Tarkempia tietoja kaikista kilpailuista antaa nuorisopäällikkö Timo Saarinen, p. 040 519 8699 ja  Nuorten Jukolan osalta myös Mika Kantola, joka on haussa olevien viestien valvoja, p. 040 738 1901.

LÄHIVUOSIEN KILPAILUJÄRJESTÄJÄT OVAT:

2021 Valkeakosken Haka