Rastilippu – palvelu suunnistajille

Viimeksi päivitetty 16.11.2018

Rastilippu on Suomen Suunnistusliiton kehittämä palvelu kaikille suunnistajille. Rastilippu-palvelusta löytyvät kuntorastitapahtumat ja sen kautta voi ilmoittautua kuntorasteille sekä maksaa osallistumisen. Palvelua käyttävien tapahtumien tulokset ovat nähtävillä palvelussa. Palveluun kirjautunut osallistuja voi tarkastella tuloshistoriaansa tapahtumista, joihin hän on ilmoittautunut palvelun kautta.

Rastilipun tavoitteet
  • Tarjota kuntorastikävijöille nykyaikainen väline etsiä tapahtumia, ilmoittautua, maksaa osallistuminen ja nähdä tietoja osallistumisistaan.
  • Tarjota seuroille kuntorastitapahtumiin soveltuva tekninen järjestelmä. Seurat saavat järjestelmän käyttöönsä veloituksetta.
  • Lisätä suunnistustapahtumien löydettävyyttä ja suosiota, jolloin yhä useampi suunnistaa.
Rastilipun aikataulu

Rastilippu-palvelu on avattu osoitteessa www.rastilippu.fi. Palvelu on otettu käyttöön maaliskuussa 2018. Kesällä 2018 toteutettiin kehittämisjakso 2. Palveun tämän hetken ominaisuuksista on tietoa Ohjeet seuralle -sivuilla.

Suunnistajat ja seurat voivat kertoa palautetta palvelusta. Palvelua kehitetään resurssien puitteissa. Seuraava kehitysjakso on vuoden 2019 aikana.

Ohjeet suunnistajalle

Katso ohjeet miten teet profiilin Rastilippuun, miten kirjaudut palveluun ja miten ilmoittaudut tapahtumaan.

Ohjeet suunnistajalle.

Ohjeet seuralle

Seurat voivat viedä tapahtumien tiedot Rastilippu-palveluun. Seurojen ohjeet päivittyvät kehitystyön edetessä.

15.6.2018: Kehitysjakso 2 on käynnistynyt. Seurojen ohjeita päivitetään hieman jälkijunassa, ja lähinnä kehitysjakson päätyttyä alkusyksyllä 2018.

Ohjeet seuralle.

Kysymykset ja palaute: katri.lilja(a)suunnistusliitto.fi

Suomen Suunnistusliitto on saanut Rastilippu-palvelun (Suunnistajan palvelu) kehittämiseen erityisavustusta Opetus- ja kulttuuriministeriöltä.