Seuratoiminnan kehittämistuki

Opetus- ja kulttuuriministeriön jakama seuratoiminnan kehittämistuki (seuratuki) on tarkoitettu urheilu- ja liikuntaseurojen toiminnan kehittämiseen. Seuratuki on tarkoitettu valtionavustukseksi silloin, kun seura haluaa kehittää lasten ja nuorten matalan harrastuskynnyksen toimintaa, kokeilla innovatiivisia uusia juttuja, lisätä toimintaan monipuolisuutta uusien lajien kautta tai kehittää lajitoiminnan sisällä harrastustoimintaa. Seuratuen avulla voidaan myös vahvistaa toiminnan laatua ja yhteisöllisyyttä, sekä tukea vapaaehtoistyötä. Seuratuen avulla edistetään monimuotoisen liikunnan kansalaistoiminnan toteutumista.

Seuratukea voivat hakea liikuntaa ja/tai urheilua järjestävät, paikalliset rekisteröityneet yhdistykset. Tukea voi hakea työntekijän palkkaukseen tai toiminnan kehittämiseen. Lue lisää seuratuesta OKM:n verkkosivuilta.

Seuratuki haetaan Seuraverkon kautta. Seuraverkon sivuilta löytyy kattavasti seuratuen hakuun ja seuratoimintaan liittyviä oppaita, käsikirjoja ja julkaisuja. Tutustu tarkemmin.

Vuoden 2018 seuratuen hakuaika on 13.11.2017 – 15.12.2017 klo 16.15. Tarkemmat hakuohjeet, painopisteet ja kriteerit vuodelle 2018 julkaistaan lokakuun lopussa.

Suunnistusseuroille myönnetyt kehittämistuet 2009 – 2017