Seuratoiminnan kehittämistuki

Opetus- ja kulttuuriministeriön jakama seuratoiminnan kehittämistuki (seuratuki)  on tarkoitettu lasten ja nuorten liikuntaharrastuksen lisäämiseen sekä monipuolisen organisoidun liikunnan kehittämiseen urheilu- ja liikuntaseuratoiminnassa. Seuratukea voi hakea hankkeisiin, joiden tavoitteena on edistää matalan harrastuskynnyksen toimintaa lasten ja nuorten liikunnassa, kokeilla innovatiivisia toimintamalleja, lisätä toimintaan monipuolisuutta esimerkiksi uusien lajien kautta tai kehittää lajitoiminnan sisällä harrastustoimintaa. Seuratuen avulla voidaan myös vahvistaa toiminnan laatua ja yhteisöllisyyttä, sekä tukea vapaaehtoistyötä. Seuratuella voidaan ennaltaehkäistä liikuntaharrastuksen lopettamista pitämällä nuoret mukana toiminnassa urheilijoina, liikkujina ja seuratoimijoina.

Seuratukea voivat hakea liikuntaa ja/tai urheilua järjestävät, paikalliset rekisteröityneet yhdistykset. Tukea voi hakea työntekijän palkkaukseen tai toiminnan kehittämiseen. Lue lisää seuratuesta OKM:n verkkosivuilta.

Seuratuki haetaan Seuraverkon kautta. Seuraverkon sivuilta löytyy kattavasti seuratuen hakuun ja seuratoimintaan liittyviä oppaita, käsikirjoja ja julkaisuja. Tutustu tarkemmin.

Vuoden 2018 seuratuen hakuaika on 13.11.2017 – 15.12.2017 klo 16.15. Tutustu huolella vuoden 2018 seuratuen hakuohjeisiin, painopisteisiin ja kriteereihin.

Suunnistusseuroille myönnetyt kehittämistuet 2009 – 2017