Suunnistusliiton Nuorten tiimi

Nuorten tiimi on nuorista koostuva Suomen Suunnistusliiton luottamusryhmä, jonka keskeisenä tehtävänä on kehittää ja edistää suunnistuksen nuorisotoimintaa seurojen ja Suunnistusliiton välillä. Nuorten tiimi toimii myös kanavana, jonka kautta nuoret voivat saada ideoitaan Suunnistusliiton tietoisuuteen. Tiimi toimii myös mallina seuroille nuorten vaikuttamismahdollisuuksista.

Nuorten tiimi perustettiin vuoden 2007 Rastitreffien yhteydessä. Tuolloin jäsenmäärä oli kolme (3). Silloin päätettiin jäsenmäärän kasvattamisesta, ja keväällä 2008 järjestettiin haku, jolloin tiimin koko kasvoi kuuteen henkilöön. Nuorten tiimin kokoonpanoa uudistetaan muutaman vuoden välein avoimen haun kautta. Jäseniä on ympäri Suomen, ja kaikki edustavat eri seuroja. Viimeisin haku olielokuussa 2014. Seuraava haku järjestetään, kun tiimi kokee sen aiheelliseksi ja siitä ilmoitetaan Suunnistusliiton nettisivuilla.

Tiimin ”vetäjänä” toimii Suunnistusliiton seuratoimintapäällikkö, joka tuo asioita esille tiimiin liitossa käsiteltävien nuorisoa koskevien asioiden pohjalta ja toisaalta vie tiimin esittämiä asioita eteenpäin liiton organisaatiossa. Nuorten tiimi kokoontuu vuosittain 3-4 kertaa, eri puolilla Suomea.

Tähänastisen historian aikana olemme olleet järjestämässä Suunnistusliiton Ohjaajatapaamista Vierumäen Urheiluopistolla 2009 ja 2010 sekä nuorten leiriä vuosina 2011 – 2016. Tiimi oli aktiivisesti mukana Nuori Suomi ry:n ja kaikkien lajiliittojen yhteisesti järjestämässä ”Your Move” -tapahtumassa, joka järjestettiin Helsingissä toukokuussa 2011 ja vuoden 2010 Leimaus-leirin ohjelman ideoinnissa. Pohjoismainen 2null13-leiri järjestettiin aiempien ja nykyisten Nuorten tiimin jäsenten voimin Vuokatissa heinäkuussa 2013.

Kerro ideoita Nuorten tiimin toimintaan: nuortentiimi (a) suunnistusliitto.fi

Nuorten tiimi