Alueelliset nuorten tiimit

Suunnistusliiton Nuorten tiimi kannustaa perustamaan alueellisia Nuorten tiimejä. Nuorten tiimit ovat mainioita paikkoja nuorille oppia toimimaan, vaikuttamaan ja ottamaan vastuuta. Nuorten tiimillä on myös mahdollisuus vaikuttaa alueen nuorten aktiivisuuteen.

Alueen nuorten tiimin kokoaminen

Jos omalla alueellasi ei ole nuorten tiimiä, ota yhteyttä oman alueesi nuorisovastaavaan. Kerro, että olet kiinnostunut toimimaan alueen nuorten tiimissä. Suositusikä tiimin jäsenille on 16 vuotta tai enemmän.

Alueellisen Nuorten tiimin kokoamisen vaiheet

1. Alueiden nuorisovastaaville on lähetetty ehdotus ja ohjeet alueellisten Nuorten tiimien kokoamiseksi.
2. Alueen nuorisovastaava etsii alueelta tukihenkilön nuorten tiimille.
3. Alueen tukihenkilö etsii yhdessä nuorten kanssa 16-vuotiaita tai vanhempia nuoria, jotka ovat innostuneita osallistumaan alueen nuorten tiimin toimintaan.
4. Tukihenkilö kokoaa tiimin tapaamiseen.
5. Alueen Nuorten tiimin toiminta voi olla erilaista eri alueilla. Tiimi voi toimia omien suunnitelmiensa mukaan.

Tietoja alueellisten tiimien käynnistymisestä ja alueellisten nuorten tiimien yhteystietojen ilmoittaminen:
katja.kyckling(at)suunnistusliitto.fi

Tapahtumia alueen nuorille

Suunnistusliiton Nuorten tiimi toivoo, että alueiden Nuorten tiimit järjestäisivät alueella n. 12-vuotiaille ja tätä vanhemmille nuorille suunnattuja tapahtumia tai muuta toimintaa (esim. Amazing race -tyyppinen tapahtuma). SSL:n Nuorten tiimi jakaa ideoita tapahtumien järjestämiseksi. Ideoita voi soveltaa paikallisesti.

Nuorten tapahtumien tavoitteet:
–    Tutustuttaa nuoria toisiinsa yli seurarajojen.
–    Kannustaa ja innostaa lajissa – innostusta myös harjoitteluun jokaisen omalla tasolla.
–    Pitää hauskaa yhdessä suunnistavien ystävien kanssa.
–    Tarjota alueen aktiivisille nuorille (jotka lähtevät mukaan alueen Nuorten tiimiin) mahdollisuuksia toimia lajissa ja oppia järjestämään tapahtumia.