Kansainvälinen leiritoiminta

Pohjoismaiset leirit kuten 2null15-leiri  ovat 18–25-vuotiaille ohjaajille ja ohjaamisesta kiinnostuneille nuorille suunnattuja leirejä. Leirejä järjestetään vuosittain tai muutaman vuoden välein eri pohjoismaissa (Suomi, Ruotsi, Norja ja Tanska). Leirijärjestelyistä vastaavat eri pohjoismaat vuorotellen.

Leirille tulee osallistujia Suomen lisäksi Ruotsista, Norjasta ja Tanskasta. Suomen leiriryhmään haetaan osallistujia pääsääntöisesti kevättalvisin. Leirin virallisena kielenä on englanti, ruotsin kielen taidosta on hyötyä. Leirillä tutustuu muiden pohjoismaiden nuoriin ja heidän suunnistuskulttuureihin, oppii ohjaamisesta ja saa arvokasta kokemusta kansainvälisestä yhteistyöstä.

Tälle sivulle päivitetään tietoa tulevista leireistä ja tiedotetaan Suomen leiriryhmään hakemisesta.

Kysy lisää:  nuortentiimi (a) suunnistusliitto.fi tai katja.kyckling (a) suunnistusliitto.fi

Viime vuosina toteutuneita leirejä

2null15 Rauland, Norja

2null15 – leiri järjestetiin Norjan Raulandissa 3.-11.7.2015. Samaan aikaan leirin kanssa  ja samassa kunnassa järjestetiin myös suunnistuksen nuorten MM-kilpailut. Leiriohjelmassa oli mm. ratamestarityöskentelyä, ryhmätöitä, tutustumista kilpailujen (nuorten MM ja yleisökilpailu) järjestämiseen. Leirin aikana oli myös suunnistusharjoituksia sekä mahdollisuus osallistua nuorten MM-kilpailujen yhteydessä juostavaan yleisökilpailuun.

2null13 Vuokatti, Suomi

2null13 järjestettiin Vuokatissa 10.–14.7.2013  suunnistuksen MM-kilpailujen yhteydessä. Leirin järjestelyistä vastasi Suomen Nuorten tiimi.

2null13-leirin teemana oli ohjaamiskulttuurit eri pohjoismaissa. Jokaisen maan leiriryhmä järjesti ohjelmaa oman maansa suunnistukseen ja urheiluun liittyen. Lisäksi ohjelmassa oli vaellus Vuokatinvaaralle, eri maiden huippu-suunnistajien luentoja, ryhmätehtäviä ja tietenkin MM-kisojen seuraamista kilpailupaikalla. Leiriläisillä oli myös mahdollisuus osallistua yleisökilpailuun MM-maastossa (KRV 4) ja illan vapaa-ajalla suunnistaa loistavissa Vuokatin harjoitusmaastoissa hyvillä kartoilla.

nuoriso_2null13_pakattu