Leiritoiminta

Nuorten seuratoimijoiden leiri 3.-5.11.2017

Leiri on peruttu vähäisen osallistujamäärän vuoksi.

Suunnistusliiton nuorten tiimi järjestää 3.-5.11.2017 Kisakallion urheiluopistolla leirin nuorille seuratoimijoille ja seuratoiminnasta kiinnostuneille. Leirin tarkoituksena on esitellä seuratoiminnan moninaisia mahdollisuuksia nuorille sekä kannustaa ja antaa ajatuksia hakeutua ja ottaa vastaan seuratehtäviä omassa seurassa.

Leiri on tarkoitettu kaikille erilaisissa seuratehtävissä toimiville tai seuratehtävistä kiinnostuneille nuorille (esim. ratamestarit, kartoittajat, ohjaajat, muut seuratehtävät). Osallistuaksesi leirille et tarvitse aikaisempaa kokemusta seuratehtävistä. Tule mukaan kuulemaan, kokeilemaan ja oppimaan uutta seuratehtävistä ja tutustumaan muihin nuoriin seuratoimijoihin. Leiri on tarkoitettu pääsääntöisesti yli 16-vuotiaille.

Nuorten tiimin jäsenten lisäksi leirillä nuorina seuratoimijoina ja kokemuksiaan jakamassa ovat Asikkalan Raikkaan suunnistusjaoston puheenjohtaja Mona Lindroth, vuoden 2017 KLL suunnistusmestaruuskilpailujen toinen ratamestari Kari-Pekka Seppänen Rastikarhuista, sekä seuraohjaaja ja liikunnanohjaaja – opiskelija Aino Palmen Espoon Suunnasta.

Tutustu tarkemmin Nuorten seuratoimijoiden leiri 2017 kutsu ja ohjelma

__________________________________________________________________________________________

Kansainvälinen leiritoiminta

Pohjoismaiset leirit kuten 2null15-leiri  ovat 18–25-vuotiaille ohjaajille ja ohjaamisesta kiinnostuneille nuorille suunnattuja leirejä. Leirejä järjestetään vuosittain tai muutaman vuoden välein eri pohjoismaissa (Suomi, Ruotsi, Norja ja Tanska). Leirijärjestelyistä vastaavat eri pohjoismaat vuorotellen.

Leirille tulee osallistujia Suomen lisäksi Ruotsista, Norjasta ja Tanskasta. Suomen leiriryhmään haetaan osallistujia pääsääntöisesti kevättalvisin. Leirin virallisena kielenä on englanti, ruotsin kielen taidosta on hyötyä. Leirillä tutustuu muiden pohjoismaiden nuoriin ja heidän suunnistuskulttuureihin, oppii ohjaamisesta ja saa arvokasta kokemusta kansainvälisestä yhteistyöstä.

Kysy lisää:  nuortentiimi (a) suunnistusliitto.fi tai katja.kyckling (a) suunnistusliitto.fi

Viime vuosina toteutuneita kansainvälisiä leirejä:
2null15 Rauland, Norja

2null15 – leiri järjestetiin Norjan Raulandissa 3.-11.7.2015. Samaan aikaan leirin kanssa  ja samassa kunnassa järjestetiin myös suunnistuksen nuorten MM-kilpailut. Leiriohjelmassa oli mm. ratamestarityöskentelyä, ryhmätöitä, tutustumista kilpailujen (nuorten MM ja yleisökilpailu) järjestämiseen. Leirin aikana oli myös suunnistusharjoituksia sekä mahdollisuus osallistua nuorten MM-kilpailujen yhteydessä juostavaan yleisökilpailuun.

2null13 Vuokatti, Suomi

2null13 järjestettiin Vuokatissa 10.–14.7.2013  suunnistuksen MM-kilpailujen yhteydessä. Leirin järjestelyistä vastasi Suomen Nuorten tiimi. 2null13-leirin teemana oli ohjaamiskulttuurit eri pohjoismaissa. Jokaisen maan leiriryhmä järjesti ohjelmaa oman maansa suunnistukseen ja urheiluun liittyen. Lisäksi ohjelmassa oli vaellus Vuokatinvaaralle, eri maiden huippu-suunnistajien luentoja, ryhmätehtäviä ja tietenkin MM-kisojen seuraamista kilpailupaikalla. Leiriläisillä oli myös mahdollisuus osallistua yleisökilpailuun MM-maastossa (KRV 4) ja illan vapaa-ajalla suunnistaa loistavissa Vuokatin harjoitusmaastoissa hyvillä kartoilla.

nuoriso_2null13_pakattu