Nuorille

Suomen Suunnistusliitto kannustaa nuoria osallistumaan suunnistustoimintaan lajin harrastajina, järjestäjinä tai vaikuttajina. Nuorilla voi olla monenlaisia rooleja seuroissa, alueilla tai liiton luottamusryhmässä.

Suunnistusliiton Nuorten tiimi

Nuorten tiimi on nuorista koostuva Suomen Suunnistusliiton luottamusryhmä, jonka keskeisenä tehtävänä on kehittää ja edistää nuorten toimintaa suunnistusseurojen ja Suunnistusliiton välillä. Nuorten tiimi toimii kanavana, jonka kautta nuoret voivat vaikuttaa ja saada ideoitaan Suunnistusliiton tietoisuuteen. Tiimi osallistuu myös nuorille suunnattujen tapahtumien järjestämiseen.

Alueelliset Nuorten tiimit

Suunnistusliiton Nuorten tiimi kannustaa perustamaan alueellisia Nuorten tiimejä. Ota yhteyttä oman alueesi nuorisovastaavaan ja kerro kiinnostuksestasi tiimiin. Tehkää yhdessä suunnitelma, miten saisitte kootuksi alueen nuorten tiimin.

Tapahtumia

Pohjoismaiset leirit  kuten 2null15-leiri ovat 18–25-vuotiaille ohjaajille ja ohjaamisesta kiinnostuneille nuorille suunnattuja leirejä. Leirejä järjestetään vuosittain tai muutaman vuoden välein eri pohjoismaissa (Suomi, Ruotsi, Norja ja Tanska). Leirijärjestelyistä vastaavat eri pohjoismaat vuorotellen.

Leimaus-leiri on Suomen Suunnistusliiton lajitapahtuma 8-18-vuotiaille. Leiri järjestetään vuosittain eri paikkakunnilla.