Tervetuloa ohjaajaksi -koulutus

Tervetuloa ohjaajaksi -koulutus on suunnattu urheiluseurojen uusille ja aloittaville, pääasiassa 6 – 11 -vuotiaiden lasten ohjaajille ja valmentajille. Koulutuksen kesto on 3 tuntia. Koulutus on entisen Nuoren Suomen työstämä ja siitä on kehitetty erityisesti suunnistusseurojen ohjaajille sopiva koulutus.

Aloitteleva ohjaaja saa koulutuksessa perustietoja ja -taitoja lasten ohjaamisesta. Koulutus myös innostaa hakeutumaan laajempiin koulutuksiin. Koulutus toteutuu lähellä ohjaajaa, omalla alueella, omalla paikkakunnalla tai omassa seurassa.

Koulutuksen sisältöalueet:
► Ohjaamisen perusteet; harjoituksen suunnittelu ja ryhmän hallinta
► Ohjaajana ja valmentajana toimiminen
► Lasten urheilun tärkeät asiat; liikuntamäärä, monipuolisuus ja ilmapiiri
► Mistä tukea toimintaan?

Osallistuja saa todistuksen ja Tervetuloa ohjaajaksi -vihkon.

Koulutuksia järjestetään seurojen tilausten mukaan. Kaikille seuroille avoimista koulutuksista tiedotetaan tällä sivulla ja koulutuskalenterissa.

Ilmoittaudu  koulutukseen

Ei sovittuja koulutuksia.

Koulutukset toteutuvat vähintään 8 osallistujalla.

Koulutuksen hinta

Koulutuksen hinta määräytyy sen mukaan, miten monen seuran ohjaajia koulutukseen osallistuu. Seura lunastaa jokaiselle osallistujalle koulutuksen vihkon, jonka hinta on 10 euroa / kappale.

Koulutuksen hinta on 100 euroa / tilaisuus + vihkot, kun tilaajana on yksi seura
jos 15 osallistujaa / seura: 250 euroa
jos 8 osallistujaa / seura: 180 euroa

Koulutuksen hinta on 60 euroa / seura, jos tilaajina tai osallistujina on kahden seuran ohjaajia + vihkojen kustannus
jos 15 osallistujaa / seura: 210 euroa,
jos 8 osallistujaa/seura: 140 euroa,
jos 4 osallistujaa/seura: 100 euroa

Koulutuksen hinta on 50 euroa / seura, jos osallistujana on kolmen tai useamman seuran ohjaajia + vihkojen kustannus
jos 15 osallistujaa / seura: 200 euroa,
jos 8 osallistujaa / seura: 130 euroa,
jos 4 osallistujaa / seura: 90 euroa

Seura / seurat vastaavat keskenään sopimallaan tavalla koulutustilan ja mahdollisten tarjoilujen kustannuksista. Koulutusten tilaukset viimeistään 2 kuukautta aikaisemmin. Näin varmistetaan aikaa valmistelulle ja koulutuksen markkinoinnille.

Tiedustelut ja Suunnistusliiton Tervetuloa ohjaajaksi -koulutuksen tilaukset: katja.kyckling (a) suunnistusliitto.fi

Kaikkien lajien yhteiset Tervetuloa ohjaajaksi -koulutukset

Suunnistusseurojen ohjaajat voivat myös osallistua kaikille lajeille tarkoitettuihin Liikunnan aluejärjestöjen tarjoamiin Tervetuloa ohjaajaksi -koulutuksiin. Aluejärjestöt.