Koulutus

Suomen Suunnistusliiton nuorisotoiminnan järjestämä koulutus on tarkoitettu lasten ohjaajille ja ohjaajaksi aikoville.

Nuori Suunta -ohjaajakoulutus

Nuori Suunta -ohjaajakoulutus tarjoaa mahdollisuuden omien ohjaustaitojen ja nuorisotoiminnan kehittämiseen. Lähtökohtana on lasten ehdoilla toteutettu harrastus, jossa lapset ja nuoret oppivat ja viihtyvät. Seurojen tilaamat koulutukset ovat avoimia myös muiden seurojen ohjaajille. Katso sovitut koulutukset sivulta ilmoittaudu ohaajakoulutukseen.

Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa
(valmentajakoulutuksen taso 1)

Valmentajakoulutuksen taso 1 Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa on luonteva koulutus ohjaajakoultuuksen jälkeen. Koulutuksen kohderyhmä on seuran 11–17-vuotiaiden ryhmien valmentajat.

Nuori Suunta -ohjaajatapaaminen

Ohjaajatapaaminen on tarkoitettu kaikille lasten ja nuorten ohjaamisesta kiinnostuneille. Vuoden 2017 tapaaminen pidetään Kisakallion urheiluopistolla, Lohjalla 28.-29.1. Tietoa ohjaajatapaamisesta.

Lasten ja nuorten ratojen laatiminen -koulutus

Lasten ja nuorten ratojen laatiminen -koulutus on suunnattu seuraharjoitusten ja -kilpailujen, lasten sarjakilpailujen, aluekilpailujen ja kansallisten kilpailujen lasten ja nuorten ratojen laatijoille sekä henkilöille, jotka vastaavat kilpailuissa lapsille ja nuorille suunnatuista palveluista. Koulutuksessa pääosassa ovat lasten ja nuorten eri taitotasojen ratojen laatiminen. Koulutuksessa keskustellaan myös lasten ja nuorten kilpailujen järjestelyistä ja saadaan tietoa uusimmista säännöistä ja ohjeista.

Tervetuloa ohjaajaksi -koulutus

Kolmen tunnin iltakoulutus Tervetuloa ohjaajaksi! on suunnattu uusille suunnistusseurojen ohjaajille ja ohjaajaksi aikoville henkilöille. Koulutus toteutetaan tilauksesta yhdelle tai useammalle seuralle. Koulutuksen avulla seuralla on mahdollisuus innostaa uusia toimijoita mukaan ohjaustoimintaan.