Nuori Suunta -kortti

Nuori Suunta -kortti on tarkoitettu lunastettavaksi kaikille suunnistusseuran järjestämään alkeiskoulutukseen ja toimintaan osallistuville 14-vuotiaille ja nuoremmille. Nuori Suunta -kortti sisältää kilpailuluvan ja halutessa vakuutusturvan. Kortin lunastaneet voivat osallistua kansalliseen kilpailutoimintaan ilman erillistä kilpailulisenssiä. Nuori Suunta -kortilla voi osallistua myös vanhempien kuin 14-vuotiaiden sarjaan, jolloin rankipisteet lasketaan tähän ylempään sarjaan.

Ohjeet kortin lunastamiseen

Nuori Suunta -kortit lunastetaan IRMA-tietojärjestelmän kautta.

• Nuori Suunta –kortin voi lunastaa itse, lapsen vanhempien toimesta tai seura voi ne lunastaa haluamilleen nuorille.
    • Yksittäisen kortin lunastaminen tapahtuu kirjautumalla IRMAan omilla tunnuksilla (tietoa tunnuksesta, puuttuva salasana) ja valitsemalla vasemmasta valikosta ”Lunasta lisenssejä”-kohta. Listalle voi hakea haluamansa käyttäjät ja siirtyä maksamaan niittä Verkkomaksut Oy:n sivulle.
    • Seuran maksaessa kortit lunastaminen tapahtuu kirjautumalla IRMAan seuran pääkäyttäjätunnuksilla ja valitsemalla vasemmasta valikosta ”Lunasta lisenssejä”-kohta. Listalle voi hakea haluamansa käyttäjät ja siirtyä maksamaan niittä Verkkomaksut Oy:n sivulle.
    • Mikäli halutaan lunastaa kortti uudelle suunnistajalle, jolla ei ole vielä lisenssinumeroa, hänet voi luoda uudeksi käyttäjäksi IRMAan rekisteröitymissivulta. Lisenssinumeron saa rekisteröityessä.
      Ohje yksittäisen henkilön lisäämiseksi IRMAan.
      Ohje seuralle uuden henkilön lisäämiseksi IRMAan.
  • Henkilöllä on valittavana alasvetovalikossa ikään sopivat lisenssivaihtoehdot. Syntymäaika henkilön tiedoissa on pakollinen lisenssiä lunastettaessa. Osoitetiedot tulee olla täydellisinä, jotta suunnistaja saa Nuori Suunta -kortin postitettuna kotiin ja käyttöönsä korttiin sisältyvät jäsenedut.
  • Vakuutuksellisen lisenssin lunastamisen edellytys on, että henkilön tiedoissa on henkilötunnuksen loppuosa (vakuutusyhtiön vaatimus) sekä täydelliset osoitetiedot. Puutteellisilla tiedoilla varustetut eivät kirjaudu vakuutusyhtiölle ja tapaturman sattuessa korvauspalvelu hidastuu.
  • Lisenssi on voimassa maksuhetkestä.

Lisenssin ja Nuori Suunta -kortin lunastamisen ohjeet kokonaisuudessaan.

Nuori Suunta -kortilla suunnistaja
  • sitoutuu noudattamaan suunnistuksen lajisääntöjä
  • on oikeutettu osallistumaan kilpailutoimintaan Suomessa lajisääntöjen asettamissa rajoissa
  • saa halutessaan korttiin liitettävän vakuutuksen
  • saa luokkasuorituksen rankiohjeiden mukaan
  • saa etuuksia kotiin lähetettävän Nuori Suunta -kortin mukana
Hinta ja voimassaoloaika

12-14 -vuotiaat 15 €

• D1-lisenssi 12-14 vuotiaille. Sisältää vakuutuksen, joka korvaa suunnistuksen kaikki lajit. Vakuutuksen omavastuu 100 €.

0-11 -vuotiaat 15 €

• uusi D2-lisenssi 11-vuotiaille ja sitä nuoremmille. Sisältää vakuutuksen, joka korvaa kaikki urheilulajit. Vakuutuksessa ei omavastuuta.

14-v ja nuoremmat 6 €

• H-lisenssi. Ei sisällä vakuutusta.

Kortti on voimassa 1.1.-31.12.2017, mikäli maksu on suoritettu ennen 31.1.2017. Tämän jälkeen maksetut lisenssit ovat voimassa maksupäivästä 31.12.2017 saakka.

Vakuutus

Korttiin sisältyvä vakuutus (OP Vakuutus vaknro 06-21609) on voimassa kuten korttikin. Vakuutuksen tuoteseloste lähetetään kaikille vakuutuksen sisältävän vaihtoehdon lunastaneille suoraan kotiin kortin yhteydessä.  Lisätietoja vakuutuksesta.

Lisätietoja

SSL/nuorisopäällikkö Anneli Miettinen 040 719 0893,  anneli.miettinen (a) suunnistusliitto.fi.