Kilpailulupaan liittyvät maksut

151-300 10
 301-700 15
 701- 18

Laskutusperusteena käytetään lähtöluetteloon merkittyjen kilpailijoiden osanottomaksuja (myös kansallisten kilpailujen yhteydessä järjestettyjen kuntosarjojen osanottajamäärät on ilmoitettava). Kilpailijamaksun laskutuksen yhteydessä kilpailun jälkeen laskutetaan myös kilpailukohtainen IRMA-palvelumaksu (entinen kilpailulupamaksu), jonka suuruus avoimissa kilpailuissa sekä kansallisissa ja sitä arvokkaammissa kilpailuissa on 100 euroa sekä AM-kilpailuissa 50 euroa. Alle 151 osanottajan kilpailuista peritään vain kilpailukohtainen IRMA-palvelumaksu.

Lähtöluetteloon merkittyjen osanottomaksut ilmoitetaan viestien ja niiden kilpailujen osalta, joissa ei ole toimitettu tuloksia IRMAan tulosluettelon kansilehdellä (lähetetään taytettynä sähköpostitse osoitteeseen info (a) suunnistusliitto.fi). Niiden kilpailujen osalta, joista tulokset on toimitettu IRMAan kilpailun jälkeen, laskenta suoritetaan tuloksista ja IRMAan tehdyistä ilmoittautumisista. Mikäli muuta tietoa ei ole, laskutuksen pohjana käytetään SSL:n tekemää arviota kertyneistä osanottomaksuista.

Myöhästyneinä tulleiden kilpailuhakemusten perusteella myönnetyistä kilpailuluvista peritään kaksinkertainen IRMA-palvelumaksu.

Lajisäännön mukaisesti kilpailukutsu on julkaistava ainakin IRMAssa (katso ohje kilpailukutsun lisäämisestä IRMAan).

Suunnistaja-lehdessä julkaistusta kilpailukutsusta laskutetaan vuonna 2016 seuraavasti: Sähköisessä muodossa aineistopäivään mennessä toimitettu aineisto 80 snt /pmm, logo 20 euroa /kpl, koko sivu 500 euroa (koko sivun varaukset aineistopäivään mennessä). Muussa muodossa tai aineistopäivän jälkeen toimitettu aineisto 1,20 euro /pmm.

Tietyissä arvokilpailuissa peritään kilpailijamaksun lisäksi IOF-maksu (5 % vuonna 2017) järjestelysopimuksen mukaisesti.