SM-kilpailut

SM –kilpailut 2018 – 2019

Vuosien 2018–2019 SM-kilpailuille on perinteisellä aikataululla haettu järjestäjiä, mutta kaikille kilpailuille ei ole vielä löytynyt järjestäjää. Järjestäjiä puuttuu vielä hiihto-, pyörä- ja tarkkuussuunnistuksen osalta.

Suunnistuksen osalla haetaan uutena järjestäjää vuosille 2018 ja 2019 SM-sprinttiviestille. Sprinttiviestissä on kaksi sarjaa H/D18 ja H/D21. Joukkueeseen kuuluu neljä jäsentä, kaksi miestä ja kaksi naista. Suorana finaalina toteutettavaan kilpailuun otetaan enintään 35 joukkuetta kumpaankin sarjaan.

Liiton kilpailuryhmä etsii järjestäjiä nettisivulinkin kautta löytyvässä tiedostossa vihreällä ja sanalla ”haussa” merkityille kilpailuille jatkuvalla haulla.

Seuran, joka hakee jotakin avoinna olevista kilpailuista vuosille 2018–2019, tulee toimittaa IRMAssa sähköinen hakemus karttaliitteineen alueen käsittelyyn, ja alue toimittaa sähköisen hakemuksen edelleen liiton käsittelyyn. Haulla ei ole määritettyä aikataulua vaan haku on jatkuvasti auki kunnes järjestäjät on löydetty.

SM –kilpailut 2020 – 2021

Vuosille 2020 ja 2021 ovat haussa seuraavat SM-kilpailut

SUUNNISTUS

• keskimatka R1 ja R2, pitkä matka R1 ja R2, sprintti R1 ja R2, viesti R1 ja R2, sprinttiviesti (uusi kilpailumuoto), yö, erikoispitkä matka
  • Tavoiteajankohdat SM-kilpailuille ovat
    • sprinttiviesti ja keskimatka toukokuun lopussa
    • pitkä matka syyskuun alussa viikonloppuna
    • sprintti syyskuun puolessa välissä viikonloppuna sunnuntaina (mielellään yksi järjestäjä molemmille ryhmille) ja viesti saman viikonlopun lauantaina
    • yökilpailu syyskuun lopussa (H21 karsinta perjantaina ja muuten lauantaina)
    • erikoispitkän matkan kilpailu viikonloppuna (lauantaina tai sunnuntaina) lokakuussa

HIIHTOSUUNNISTUS

• sprintti ja sprinttiviesti (mielellään tammikuu)
  • keskimatka (mielellään helmikuussa, lauantaina ja samassa yhteydessä sunnuntaina tarkoituksena järjestää Lumi-Toukola –viesti)
  • pitkä matka ja viesti (mielellään maaliskuussa)
  • erikoispitkä matka (maaliskuun lopussa Lapin Lumirastien yhteydessä)

PYÖRÄSUUNNISTUS

• keskimatka ja viesti
  • pitkä matka ja sprintti
  • erikoispitkä matka

Seuran, joka hakee jotakin avoinna olevista kilpailuista, tulee toimittaa IRMAssa sähköinen hakemus karttaliitteineen alueen käsittelyyn, ja alue toimittaa sähköisen hakemuksen edelleen liiton käsittelyyn, aikataulu on seuraava:

Sähköinen hakemus karttaliitteineen on tehtävä IRMAssa ja lähetettävä se siellä alueen käsittelyyn 31.8.2017 mennessä. Alueen kilpailuohjaaja toimittaa sähköiset hakemukset liittoon 15.9.2017 mennessä.