Kansalliset, katsastukset ja Huippuliiga

Kansalliset kilpailut 2018

SSL julistaa vuoden 2018 kansalliset suunnistus-, hiihtosuunnistus-, pyörä- ja tarkkuussuunnistuskilpailut seurojen haettavaksi. Hakuaikatauluja on kaksi:

hakuaikataulu A:

Sähköinen hakemus karttaliitteineen on tehtävä IRMAssa ja lähetettävä se siellä alueen käsittelyyn 15.4.2017 mennessä. Alueen kilpailuohjaaja toimittaa sähköiset hakemukset liittoon 30.4.2017 mennessä.

hakuaikataulu B:

Sähköinen hakemus karttaliitteineen on tehtävä IRMAssa ja lähetettävä se siellä alueen käsittelyyn 31.8.2017 mennessä. Alueen kilpailuohjaaja toimittaa sähköiset hakemukset liittoon 15.9.2017 mennessä.

Hiihtosuunnistuskilpailujen haussa noudatetaan hakuaikataulua A.

Suunnistus, pyörä- ja tarkkuussuunnistuskilpailujen haussa noudatetaan hakuaikataulua B.

Huom!
Kansallisen kilpailun valvojalla tulee olla 1. luokan ratamestarikortti. Huomioikaa tämä hakemuksia tehdessänne.

Katsastukset 2018

Suunnistuksen, hiihtosuunnistuksen ja pyöräsuunnistuksen katsastuskilpailujärjestäjät rekrytoidaan kunkin lajin valmennusjohdon toimesta erikseen. Lisätietoja antaa huippu-urheilupäällikkö Katri Lindeqvist, p. 044 323 6657, sähköposti katri.lindeqvist (a) suunnistusliitto.fi

Huippuliigan osakilpailut 2018

Huippuliigan osakilpailun järjestäminen on seuralle työmäärältään ja taloudellisilta vaatimuksiltaan tavallista kansallista isompi haaste. SSL tukee näiden kilpailujen järjestäjiä muun muassa rinnastamalla kilpailut arvokilpailuiksi, joille myönnetään korotettua karttarahaa (ns. arvokilpailujen karttaraha). Huippuliigan osakilpailut pyritään myös myöntämään tavallista kansallista aiemmin, jotta muut kilpailujen järjestäjät voivat huomioida Huippuliigan osakilpailujen ajankohdat omia kilpailuhakemuksia tehdessään. Huippuliigan osakilpailun kanssa samalle tai viereisellä alueelle ei myönnetä kansallista kilpailua samalle päivälle. Ennen varsinaisen hakemuksen tekemistä vuoden 2018 Huippuliigaan seuran tulee ottaa yhteys toimitusjohtaja Mika Ilomäkeen, mika.ilomaki(a)suunnistusliitto.fi, toukokuun 2017 loppuun mennessä.