Suunnistusvalmennusseminaari

Päivitetty 31.1.2018

Suunnistusvalmennusseminaari järjestetään vuosittain, pääsääntöisesti tammi-helmikuussa. Seminaarissa käsitellään ajankohtaisia valmennusta ja valmennusjärjestelmän kehittämistä koskevia aiheita. Suunnistusliiton maajoukkueiden ja valmennusryhmien leirejä järjestetään rinnan seminaarin kanssa, jolloin seminaariväellä on mahdollisuus päästä seuraamaan huippu-urheilijoita ja -valmentajia tositoimissa.

Suunnistusvalmennusseminaari 2018

Suunnistusvalmennusseminaari järjestettiin Kisakallion Urheiluopistolla  27.–28.1.2018 teemalla Vauhtia! Taitoa! Kanttia! käytännön valmennuksessa. Vuoden 2017 seminaarissa julkaistun suunnistajan polku oppaan valmennuslinjauksellisia sisältöjä tuotiin esille erilaisten esimerkkien ja kehitystarinoiden kautta. Mukana oli 80 suunnistusvalmentajaa ja -ohjaajaa. Demoja toteutettiin yhdessä samaan aikaan Kisakalliossa harjoitusleirillä olleiden maajoukkueryhmien ja Kultainen leirin nuorten kanssa.

Suunnistusvalmennusseminaari_2018_ohjelma

Esitykset
Mikko Ojanaho: Mitä? Miksi? Milloin ja Miten?
Aki Lindroos: Suunnistus lajina
Minna Kauppi: Yhteistyössä Minna Kauppi
Ari Nummela: Juoksuharjoittelun ohjelmointi suunnistajan valmennuksessa
Venla ja Antti Harju sekä Mikko Eskola: Kaksi tietä huipulle
Antti Örn: Nuorten maajoukkueen toiminnan sisällöt
Frederic Tranchand: About Fredo, my sport philosophy, strategy and training

Suunta Huipulle huippuseuraprojekti
Pilottiseurojen hyvät käytänteet:
OK Trian: Seuratyöntekijän palkkaamisen edellytykset
EsSu: Espoolaisen suunnistajan tie huipulle
HS: Lisää valmentamista valmennukseen
MS Parma: Harjoituspankki
PR: Taitotiimi
TP: OHO-periaate

Demot
Voimanpolku
Taitoc, liiketaitovalmennuskonsepti
Janne Ukonmaanaho: Juoksutekniikka (ei materiaalia)
Mikko Ojanaho: Eriyttävä ja yksilöllinen suunnistusharjoitus ja palaute taitoharjoituksessa

Tunnelmia viikonlopulta
Twitterissä @SuunnistusSSL #suunnistusvalmennusseminaari #suunnistus
Muutama kuva ja video

Suunnistusvalmennusseminaarin hinta lauantaista sunnuntaihin on 135€ ja perjantaista sunnuntaihin 190€. Hinnat sisältävät ohjelman,  seminaarimateriaalin, ohjelmaan kuuluvat iltapäiväkahvit  sekä täysihoitomajoituksen 2-3 hengen hotellihuoneessa (1 hengen huoneesta lisämaksu 15€/yö).

Seminaariohjelmaan on mahdollista osallistua myös ilman majoitusta ja ruokailuja. Päivähinnat pitävät sisällään ohjelman lisäksi seminaarimateriaalin ja iltapäiväkahvit – ei ruokailuja. Lauantain päiväohjelman hinta on 50€, sunnuntain aamuohjelma 20€.

Peruutukset 23.1.2018 mennessä, jonka jälkeen ilman lääkärintodistusta tehdyistä peruutuksista veloitetaan 100%.  Peruutukset Suunnistusliitto Katri Lindeqvist, katri.lindeqvist(a)suunnistusliitto.fi

Tiedustelut:  huippu-urheilupäällikkö Katri Lindeqvist, p. 044 323 6657, katri.lindeqvist(a)suunnistusliitto.fi

Aiempien vuosien seminaarien materiaalit: