Valmennusseminaari

Päivitetty 10.8.2017

Suunnistusvalmennusseminaari järjestetään vuosittain, pääsääntöisesti tammi-helmikuussa. Seminaarissa käsitellään ajankohtaisia valmennusta ja valmennusjärjestelmän kehittämistä koskevia aiheita. Suunnistusliiton maajoukkueiden ja valmennusryhmien leirejä järjestetään rinnan seminaarin kanssa, jolloin seminaariväellä on mahdollisuus päästä seuraamaan huippu-urheilijoita ja -valmentajia tositoimissa.

Seuraava Suunnistusvalmennusseminaari järjestetään Kisakalliossa 2.-4.2.2018

Tänä vuonna Suunnistusliitto järjesti perinteisen Suunnistusvalmennusseminaarin Kisakallion Urheiluopistolla  27.–29. tammikuuta. Samanaikaisesti valmennusseminaarin kanssa järjestettiin suunnistus- ja pyöräsuunnistusmaajoukkueiden leirit sekä nuorisotoiminnan ohjaajatapaaminen.

Perjantaina ja sunnuntaina kuultiin  Olav Lundanesin, Emily Kempin, Kirsi Nurmen ja Mårten Boströmin alustukset  erilaisista harjoitusympäristöistä, seuratoimintakulttuureista sekä suunnistusvalmennuksen toimintatavoista. Alustusten jälkeen käytiin Olli-Pekka Kärkkäisen johdolla paneelikeskustelu aiheesta ”Mitä voimme oppia muilta ja muualta?”

Seminaarin lauantain aiheena oli uusi Vauhtia! Taitoa! Kanttia! suunnistajan polun eri ikäkausien linjaukset ja tavoitteet nuoruudesta huipulle. Aiheeseen alustuksen antoi teoksen tehnyt Janne Salmi. Ryhmätöissä seminaarin osallistujat pääsivät jakamaan ideoita ja ajatuksia arkivalmennuksen sisällöistä ja toimintatavoista.

Seminaarin osallistujat pääsivät myös itse suunnistamaan ja seuraamaan maajoukkueen harjoitusta sekä kuulemaan huippuseuraprojektin käynnistymisestä.

Valmennusseminaarin materiaalit

Suunnistusvalmennusseminaarin ohjelma 2017 (pdf)
Olli-Pekka Kärkkäinen: Terveiset suunnistusvalmentajille
(Lahden MM-hiihtojen mainosvideo)
Olav Lundanes: Mitä voimme oppia muilta ja muualta?
Emily Kemp: Mitä voimme oppia muilta ja muualta?
Kirsi Nurmi: Mitä voimme oppia muilta ja muualta?
Mårten Boström: Mitä voimme oppia muilta ja muualta?
Janne Salmi: Vauhtia! Taitoa! Kanttia!
Olav Lundanes: How I became a World Champion?
Katri Lindeqvist ja Katja Kyckling: Seuravalmennuksen kehittäminen

Ryhmätöiden yhteenvedot (teemoiteltu ryhmien muistiinpanoista)
Ryhmätyö 1: Valintavaiheen seuravalmennus
Yksilötyö 1: Mitä vien  seuravalmennukseen?
Ryhmätyö 2: Huippuvaiheen seuravalmennus / maajoukkueurheilijat
Ryhmätyö 2: Huippuvaiheen seuravalmennus / valmentajat
Ryhmätyö 3: Huippuseuraprojekti

Lataa tästä Vauhtia! Taitoa! Kanttia! opas (pdf 3,2Mt)

suunnistusvalmennusseminaari-2017

Suunnistusvalmennusseminaarin hinta on 190 euroa sisältäen ohjelman,  seminaarimateriaalin, ohjelmaan kuuluvat iltapäiväkahvit  sekä täysihoitomajoituksen 2-3 hengen hotellihuoneessa. Seminaariohjelmaan on mahdollista osallistua myös ilman majoitusta ja ruokailuja. Päivähinnat pitävät sisällään ohjelman lisäksi seminaarimateriaalin ja iltapäiväkahvit – ei ruokailuja. Perjantain ilta- ja sunnuntain aamuohjelman hinta on 20 euroa, lauantaipäivän 50 euroa.

Peruutukset 25.1. mennessä, jonka jälkeen ilman lääkärintodistusta tehdyistä peruutuksista veloitetaan 100%.  Peruutukset Suunnistusliitto Katri Lindeqvist, katri.lindeqvist(a)suunnistusliitto.fi

Valmennusseminaarin ohjelma
Ohjaajatapaaminen

Ilmoittautumislomake