Suunnistusvalmennusseminaari 2018

Päivitetty 4.1.2018

Suunnistusvalmennusseminaari järjestetään vuosittain, pääsääntöisesti tammi-helmikuussa. Seminaarissa käsitellään ajankohtaisia valmennusta ja valmennusjärjestelmän kehittämistä koskevia aiheita. Suunnistusliiton maajoukkueiden ja valmennusryhmien leirejä järjestetään rinnan seminaarin kanssa, jolloin seminaariväellä on mahdollisuus päästä seuraamaan huippu-urheilijoita ja -valmentajia tositoimissa.

Suunnistusvalmennusseminaari järjestetään Kisakallion Urheiluopistolla  27.–28.1.2018. Teemana on Vauhtia! Taitoa! Kanttia! käytännön valmennuksessa. Vuoden 2017 seminaarissa julkaistun suunnistajan polku oppaan valmennuslinjauksellisia sisältöjä tuodaan esille erilaisten esimerkkien ja kehitystarinoiden kautta.

Tammikuun viimeisenä viikonloppuna kerääntyy Kisakallioon jälleen suunnistusmaailman tähtiä ja tietäjiä. Viime kesän MM-mitalistit Venla Harju ja Frederic Tranchand kertovat harjoittelustaan ja matkastaan huipulle. Olli Ojanahon isä, valmentaja ja palkittu opettaja Mikko Ojanaho jakaa näkemyksiään taitoharjoittelun suunnitelmallisesta ja yksilöllisestä toteuttamisesta, kertoen samalla kolminkertaisen nuorten maailmanmestarin harjoittelusta lapsuudesta huipulle. Kilpa- ja huippu-urheilun tutkimuskeskuksessa työskentelevä liikuntatieteiden tohtori ja liikuntafysiologian dosentti Ari Nummela jakaa tietoa suunnistajien juoksuharjoittelun ohjelmoinnista ja suunnistavien valmennettaviensa mm. nuorten MM-mitalistin Veera Klemettisen harjoittelun ohjelmoinnista. Suomen medianäkyvin ja menestynein suunnistaja, 9 kertainen maailmanmestari Minna Kauppi tulee jakamaan osaamistaan urheilijan markkinoinnista ja johdattelee suunnistajia pohtimaan ammattimaisen valmentautumisen kehittämismahdollisuuksia. Kuulemme myös, miten maailman paras nuorten maajoukkue on rakentanut menestyksellisen toimintamallinsa. Käytännön demoissa jaetaan vinkkejä motoristen taitojen kehittämiseen, voima- ja liikehallintaharjoitteluun sekä eritasoisten suunnistajien yhteisen, mutta yksilöllisyyden huomioivan suunnistusharjoituksen toteuttamiseen.

Valmennusseminaari 2018 Ohjelma_v04012018

Ilmoittaudu tästä linkistä mukaan 1.12.2017-14.1.2018

Suunnistusvalmennusseminaarin hinta lauantaista sunnuntaihin on 135€ ja perjantaista sunnuntaihin 190€. Hinnat sisältävät ohjelman,  seminaarimateriaalin, ohjelmaan kuuluvat iltapäiväkahvit  sekä täysihoitomajoituksen 2-3 hengen hotellihuoneessa (1 hengen huoneesta lisämaksu 15€/yö).

Seminaariohjelmaan on mahdollista osallistua myös ilman majoitusta ja ruokailuja. Päivähinnat pitävät sisällään ohjelman lisäksi seminaarimateriaalin ja iltapäiväkahvit – ei ruokailuja. Lauantain päiväohjelman hinta on 50€, sunnuntain aamuohjelma 20€.

Peruutukset 23.1.2018 mennessä, jonka jälkeen ilman lääkärintodistusta tehdyistä peruutuksista veloitetaan 100%.  Peruutukset Suunnistusliitto Katri Lindeqvist, katri.lindeqvist(a)suunnistusliitto.fi

Tiedustelut:  huippu-urheilupäällikkö Katri Lindeqvist, p. 044 323 6657, katri.lindeqvist(a)suunnistusliitto.fi

Aiempien vuosien seminaarien materiaalit: