Valmennusseminaari

Päivitetty 7.12.2016

Suunnistusvalmennusseminaari järjestetään vuosittain, pääsääntöisesti tammi-helmikuussa. Seminaarissa käsitellään ajankohtaisia valmennusta ja valmennusjärjestelmän kehittämistä koskevia aiheita. Suunnistusliiton maajoukkueiden ja valmennusryhmien leirejä järjestetään rinnan seminaarin kanssa, jolloin seminaariväellä on mahdollisuus päästä seuraamaan huippu-urheilijoita ja -valmentajia tositoimissa.

Suunnistusvalmennusseminaari Kisakalliossa 27.-29.1.2017

Suunnistusliitto järjestää perinteisen Suunnistusvalmennusseminaarin Kisakallion Urheiluopistolla  27.–29. tammikuuta. Samanaikaisesti valmennusseminaarin kanssa järjestetään suunnistus- ja pyöräsuunnistusmaajoukkueiden leirit sekä nuorisotoiminnan ohjaajatapaaminen.

Perjantaina ja sunnuntaina kuulemme ulkomaalaisten huippusuunnistajien esiintymisiä mm. Olav Lundanesin ja Emily Kempin johdolla. Suomessa harjoittelevat ulkomaalaiset huippusuunnistajat ja Suomesta ulkomaille muuttaneet maajoukkuesuunnistajat tuovat näkökulmia erilaisista harjoitusympäristöistä, seuratoimintakulttuureista sekä suunnistusvalmennuksen toimintatavoista.

Seminaarin lauantain aiheena on suunnistajan polun eri ikäkausien linjaukset ja tavoitteet nuoruudesta huipulle. Aiheeseen alustuksen antaa Janne Salmi, joka huippusuunnistuksen asiantuntijoiden sparraamana on konkretisoinut syksyn aikana suunnistajanpolkua ikäkausittaisiin tavoitetasoihin. Tämän teos on tehty suunnistusvalmennuksen työkaluksi, jolla tehdään näkyväksi suomalaisen suunnistuksen yhteistä valmennuksellista linjaa. Ryhmätöissä seminaarin osallistujat pääsevät jakamaan harjoitteluun liittyviä ideoita ja ajatuksia arkivalmennuksen sisällöistä ja toimintatavoista.

Seminaarin osallistujat pääsevät myös itse suunnistamaan ja seuraamaan maajoukkueen harjoitusta sekä kuulemaan huippuseuraprojektin käynnistymisestä.

Suunnistusvalmennusseminaarin hinta on 190 euroa sisältäen ohjelman,  seminaarimateriaalin, ohjelmaan kuuluvat iltapäiväkahvit  sekä täysihoitomajoituksen 2-3 hengen hotellihuoneessa. Seminaariohjelmaan on mahdollista osallistua myös ilman majoitusta ja ruokailuja. Päivähinnat pitävät sisällään ohjelman lisäksi seminaarimateriaalin ja iltapäiväkahvit – ei ruokailuja. Perjantain ilta- ja sunnuntain aamuohjelman hinta on 20 euroa, lauantaipäivän 50 euroa.

Peruutukset 25.1. mennessä, jonka jälkeen ilman lääkärintodistusta tehdyistä peruutuksista veloitetaan 100%.  Peruutukset Suunnistusliitto Katri Lindeqvist, katri.lindeqvist(a)suunnistusliitto.fi

Valmennusseminaarin ohjelma
Ohjaajatapaaminen

Ilmoittautumislomake