Suunta Huipulle -leirit

Päivitetty 13.1.2017

Suunta Huipulle leirit ovat liittojohtoisia 15-20 -vuotiaille nuorille tarkoitettuja avoimia valmennusleirejä. Kohderyhmänä ovat tavoitteellisesti harjoittelevat nuoret, jotka ovat asettaneet tavoitteekseen huippusuunnistuksen. Leirit keskittyvät ensisijaisesti laadukkaaseen ja tavoitteelliseen lajitaitoharjoitteluun. Suunnistajan polun ikävaiheen tavoitteet myös muilla osa-alueilla ovat mukana ohjelmassa käytännön tasolla ja luennoilla.

SuHu-leireillä keskitytään suunnistustaidon opettamiseen ja taitovalmennukseen suunnistajan polun nuoruusvaiheen mukaisin teemoin (suunnistajaksi kasvaminen, tavoitteeksi huippusuunnistus): suunnistusajattelun ja hahmotuskyvyn kehittäminen, rastinoton varmuus ja rastilta lähdön suunnitelmallisuus,  suoritusten analysointi ja kilpailuihin valmistautuminen sekä suunnistustekniikan sopeuttaminen erilaisiin maastotyyppeihin.

Leirien johtajina toimii ammattivalmentajat ja mukana menossa on esikuvina nuorten ja aikuisten maajoukkuesuunnistajia. Leirien hinnat ja ilmoittautumisohjeet ilmoitetaan mahdollisimman pian tällä sivulla.

Suunta Huipulle -leirit 2017 (kevät ja kesä)

la 18.3. Helsinki

teema: sprinttisuunnistus

vastuuhenkilö: Harri Koski

mukana menossa: sprinttimaajoukkue, Tuomo Mäkelä, Kalle Rantala

alustava ohjelma: kaksi sprinttiharjoitusta, harjoituksen analyysi ja luento sprinttisuunnistustekniikan kehittämiseen liittyen.

pe 12. – su 14.5. Tampere

teema: metsäsuunnistus, suunnistustekniikka hämäläisessä maastotyypissä,  kilpailuihin valmistautuminen

vastuuhenkilö: Markus Lindeqvist

mukana menossa: nuorten maajoukkuesuunnistaja, online gps-seuranta

alustava ohjelma: JWOC ja SM-keskimatka 2017 harjoitusmaastoissa harjoituksia, harjoitusanalyysejä ja luentoja, bussikuljetukset.

n. 30.7. – 6.8. Norja

teema: maastopankin kartoitus, norjalainen maastotyyppi

vastuuhenkilö: Harri Koski / Jari Sipilä

mukana menossa: Olli Ojanaho

alustava ohjelma: Bussimatka WOC 2019-harjoitusmaastoihin Fredrikstadiin ja Haldeniin, päätösviikonloppuna Night Hawk –viestikilpailu

Syksyn SuHu-leirien suunnittelu on vielä kesken. Aikataulusta ja leiripaikoista tiedotetaan mahdollisimman pian. Tarkoituksena on järjestää syksystä alkaen SuHu-leirejä tai leiripäiviä  eripuolilla Suomea.

Muu nuorten leiritys 2017

< Valmennusjärjestelmäkuvauksen pääsivu

Tiedustelut:

Huippu-urheilupäällikkö Katri Lindeqvist, p. 044 3236657, katri.lindeqvist(a)suunnistusliitto.fi.

Suunta Huipulle -leirit 2016

PvmPaikkaLisäinfoIlmoittautumiset