MOBO – suunnista älypuhelimella

Mobo1
MOBO on kiintorastien nykyaikainen versio ja se toimii Windows Phone, Android ja iPhone-puhelimilla. Lataa ilmainen sovellus ja kokeile mobiilisuunnistusta.
Lataa ilmainen MOBO-sovellus puhelimeesi

Latauslinkit löytyvät eri puhelimille (Anrdoid, iPhone, Windows) omalta lataussivulta.

1. Asenna ilmainen MOBO-sovellus puhelimeesi. Laitteessa pitää olla QR-koodin lukemiseen tarkoitettu ohjelma, esimerkiksi QuickMark (Android).
  2. Valitse kartan nimi ja odota kunnes kartta on latautunut puhelimeesi. Käytä sovelluksen kompassia ja karttaa löytääksesi rastit. Voit kiertää rastit haluamassasi järjestyksessä ja käydä niin monella rastilla kuin haluat. Älä mene tonteiksi merkityille alueille (oliivinvihreä väri kartalla) tai pelloille.
  3. Leimatessasi rastilla valitse sovelluksesta ”Leimaa” -painike ja ota kuva QR-koodista. Onnistunut leimaustieto siirtyy automaattisesti MOBOn verkkosivulle. Suunnistettuasi voit antaa palautetta radan lisätiedot/palaute -näkymässä ja omia leimauksia voi tutkia puhelimesta My MOBO-sivulta tai sovelluksen verkkosivuilta mobo.osport.ee.

Lisätiedot sekä ohjeet seuroille karttojen lisäämiseen palveluun löytyvät Suunnistusliiton MOBO-ohjesivuilta (mobo.suunnistus.fi)

Ajantasaisen listan suomalaisista MOBO-kartoista löydät puhelimesi MOBO-sovelluksesta valitsemalla asetuksista alueeksi Finland.