Hae seuratoiminnan kehittämistukea 15.12. mennessä

Opetus- ja kulttuuriministeriön seuratoiminnan kehittämistuen (seuratuki) haku vuodelle 2018 on parhaillaan käynnissä. Hakuaika päättyi 15.12.2017 klo 16.15.

Seuratuki on tarkoitettu lasten ja nuorten liikuntaharrastuksen lisäämiseen sekä monipuolisen organisoidun liikunnan kehittämiseen. Seuratuen tavoitteena on edistää matalan harrastuskynnyksen toimintaa lasten ja nuorten liikunnassa, kokeilla innovatiivisia toimintamalleja, lisätä toimintaan monipuolisuutta esimerkiksi uusien lajien kautta tai kehittää lajitoiminnan sisällä harrastustoimintaa. Seuratuen avulla voidaan myös vahvistaa toiminnan laatua ja yhteisöllisyyttä, sekä tukea vapaaehtoistyötä. Seuratuella voidaan ennaltaehkäistä liikuntaharrastuksen lopettamista pitämällä nuoret mukana toiminnassa urheilijoina, liikkujina ja seuratoimijoina.

Seuratuen tarkemmat kriteerit, painopisteet ja hakuohjeet löytyvät Opetus- ja kulttuuriministeriön sivuilta sekä Seuraverkosta. Tutustu huolella kriteereihin ja hakuohjeisiin!

Seuratukea jaetaan 4,0 miljoona euroa, mikäli eduskunta hyväksyy vuoden 2018 talousarvion. Pienin haettava summa on 2 500 euroa ja suurin 15 000 euroa. Tukea voi hakea enintään kahdelle vuodelle.

Seuratuen haku

Seuratukea haetaan sähköisesti Seuraverkon kautta. Täytä hakemus ajoissa!

Mikäli seura ei ole aiemmin käyttänyt seuraverkkoa, tulee seuran hakea käyttäjätunnukset sekä täyttää seuran perustiedot seuraverkkoon. Varaa tähän aikaa! Myös seuratukihakemuksen laatimiseen kannattaa varata riittävästi aikaa, eikä jättää hakemista viimeiseen päivään. Hakemuksen liitteeksi tulee liittää yhdistysrekisteriote. Seuraverkon sivuilta löytyy lisää hyödyllistä tietoa hausta sekä materiaalia seuratoiminnan tueksi.

Lue seuratuen kriteerit ja hakuohjeet huolellisesti – Tutustu seuraverkkoon ajoissa – Hae seurasi tunnukset ajoissa – Tee hakemus ajoissa!